Gå til innhold
Arkivverket

MINI 7 (1795-1816) Kongsberg feilindeksert?


Else B. Rustad
 Del

Recommended Posts

Denne kirkeboka er nå snart ferdig registrert, men jeg har oppdaget en glipp mht indekseringen: På innholdssiden under døde og begravede, ser det tilsynelatende ut til at registreringene for året 1813 begynner på side 175. Dette er feil. 1813 begynner på side 346, går over noen sider, og fortsetter på side 175. Er dette noe som kan rettes opp, eller må boka indekseres på nytt?

Lenke til innholdssiden her:

http://www.arkivverk...ead?idx_id=8574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Denne kirkeboka er nå snart ferdig registrert, men jeg har oppdaget en glipp mht indekseringen: På innholdssiden under døde og begravede, ser det tilsynelatende ut til at registreringene for året 1813 begynner på side 175. Dette er feil. 1813 begynner på side 346, går over noen sider, og fortsetter på side 175. Er dette noe som kan rettes opp, eller må boka indekseres på nytt?

Lenke til innholdssiden her:

http://www.arkivverk...ead?idx_id=8574

 

Jeg beklager at spørsmålet har stått ubesvart, men vi som følger dette forumet har delvis hatt ferie samtidig.

 

Dette får vi dessverre ikke gjort noe med. Innholdssida genereres automatisk på bakgrunn av indekseringa (som er korrekt), på den måten at det lenkes til alle kombinasjoner av indeksert listetype og årstall, for eksempel "døde og begravede 1813". Som regel er det flere bilder med samme kombinasjon av listetype og årstall, og da genereres det lenke til det første bildet i bildesekvensen med den aktuelle kombinasjonen.

 

I de tilfellene der presten har startet i slutten av boka, for deretter å fortsette i begynnelsen av boka, kan vi få slike situasjoner som du viser til. Her må vi sette vår lit til at brukerne selv klarer å orientere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.