Gå til innhold
Arkivverket
Anett-Kristin Andersen

Fødte i Arendal 1887

Recommended Posts

Anett-Kristin Andersen

Hei Har søkt gjennom kirkebøkene for Arendal i 1887, men finner ikke vedkommende jeg leter etter. Er det bøker som mangeler? eller er det andre steder jeg kan lete?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ken V. Nordberg

Jeg vet ikke om du kjenner til sognehistorikken, men det er en fin plass og starte for oversikt over hva som finnes av kirkebøker. Det finnes både Ministerialbok og Klokkerbok for Arendal for den perioden du søker. Den nærmeste folketellingen jeg finner for Arendal er 1885. Hvis du fremdeles ikke finner noe kan du jo gi litt mere informasjon om vedkommende du søker; og da får du sikkert hjelp her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anett-Kristin Andersen

Takk for svar :) Jeg er ganske så ny på dette :) sognehistorikken visste jeg ikke om , men jeg har vært inne i både ministeralbok og klokkerbok, men her finner jeg han ikke. Har funnet han i folketellingen for 1910, og da er det oppgitt fødested Arendal og fødeselsdato 07.03.1887. navnet er Anfin Eriksen...... da ville jeg gjerne finne han igjen i fødselsboka for å finne forelsre osv. men her stoppet det.

Takknemlig for hjelp om det er noen der ute

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ken V. Nordberg

Har du sjekket bøkene for dissentersamfunnet? Jeg så raskt gjennom disse for årene 1887 og 1888, men fant ingenting. Du kan finne disse ved og velge Aust-Agder for fylke, og Dissenterprotokoll i "Velg listetype". Jeg får opp 10 kilder, alle, bortsett fra en, er for Arendal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ken V. Nordberg

Kan for øvrig nevne at dersom du vil ha hjelp til og finne vedkommende (og ikke bare hva som finnes av kilder), vil jeg anbefale deg og legge spørsmålet, samt alt du vet om vedkommende, inn i "Brukernes eget forum" istedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anett-Kristin Andersen

ok, takk da skal jeg gjøre det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.