Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

I følge oversikten over borgerskap i Lillehammer som er lagt ut på Digitalarkivet, fikk farvermester Johan Fredrik Landgraff borgerskap i Lillehammer i 1852. I 1865 har jeg funnet ham som farver i Ringsaker, og seinere flytter han til Christiania og trolig videre til Amerika. Jeg lurer på om det finnes kilder som kan fortelle hvor lenge han bodde i Lillehammer og hadde borgerskap der (borgerrulle, adresselister, skattelister e.l.).

Jeg er også interessert i opplysninger om hans sønner, Peter Gustav Adolf f. 1835 og Joseph Bernt Wilhelm f. 1836, begge i Løten. Den yngste sønnen fikk pass for å reise fra Lillehammer til England i 1856. Den eldste kan ha flyttet til Amerika i 1860-åra, men jeg har ikke funnet ham i emigrantprotokollene.

Jeg har også etterlyst Johan Fredrik Langraff med sønner på Brukarforum http://forum.arkivverket.no/topic/179035-farvemester-johan-fredrik-wentzel-landgraff-og-hans-soenner/.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.