Gå til innhold
Arkivverket
Wenche Johansen

Søke i tyske registre

Recommended Posts

Wenche Johansen

Er det noen som vet hvordan jeg kan komme i kontakt med slektsforskere i Tyskland for evt å få hjelp til forskning der?

Jeg har en forfader som er født i Potsdam i 1825 og je g har egentlig kun navn og når hun er født.

Marie Elisabeth Leopoldine Schultz født i 1825 i Potsdam. Hun giftet seg med danske Heinrich Clausen men vi vet ikke når og hvor annet enn at de dukker opp i Norge etterhvert som ektepar.

Håper noen kan hinte meg om tyske slektsforskere som evt gjør dette mot betaling.

mvh

Wenche Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JanMKeus

Hei,

Ta kontakt med G-gruppen (G står for Germania). Dette er en gruppe (mest svenske og tyske) slektsforskere som forsker i de tidligere svenske områdene i Nord-Tyskland og Baltikum.

Du finner dem på nettet.

Utover dette må du kunne finne Heinrich Clausen i dankse DDD.

Hilsen

JanM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wenche Johansen

Tusen hjertelig takk. Dette har jeg aldri vært borti før så det var masse informasjon. Siden jeg ikke vet noe mer om Marie Schultz enn at hun er født i 1925 i Potsdam har det stoppet litt opp for meg.

Hilsen Wenche

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.