Gå til innhold
Arkivverket
erling t endresen

Dødsfall 1960-70 i ei bygd utover langs Trondhjemsfjorden.

Recommended Posts

erling t endresen

Ludvig Severin Olsen Wang f 09.03.1873 i Stavanger tilbragte 53 år av livet innen kriminal- og psykiatrivesenet. Han kom ut fra murene rundt 1947. Deretter skal han ha tilbragt resten av livet som "utsatt" hos en familie i ei bygd utover langs Trondheimsfjorden i forhold til Trondhjems by, har jeg i dag fått oppgitt. De hadde han mot betaling fra det offentlige. Han skal videre ha blitt en meget gammel mann, og døde sannsynligvis i 1960-eller tidlig 1970-årene.

Er det noen mulighet for å finne hans dødsfall registrert noe sted, f. eks. i lokalaviser? Dessverre har jeg ikke mer nøyaktige data å bidra med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erling t endresen

Jeg fikk en korrigering i går: Dødsfallet har mest sannsynlig skjedd etter 1955 og helt sikkert før 1966.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aud Kalland Sterten

Hei Erling,

Ludvig Wang døde i 1963, 90 år gammel.

Kilden er;

På Rømmen

Rømninger fra sikkerhetspsykiatrien 1895-1956

- en masteroppgave skrevet av Fredrik Berg ved NTNU som en del av dette prosjektet.

http://sifer.no/forskningsprosjekter/detalj/mainnan-i-buret-norsk-sikkerhetspsykiatri-i-det-20-arhundret

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erling t endresen

Å, tusen takk!

Gleder meg til å kikke på dette!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.