Gå til innhold
Arkivverket

Jørgen Valdemarson, Myklebust/bostad, Davik, Nordfjord 1680-1763.

Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Ja, det tror jeg nesten. Jeg kan bare i farta ikke se hvem av døtrene til Jørgen Valdemarson som var gift med Knut Anderson Isane. Det var Synnøve Jørgensdtr. som var gift med Martinus Dombestein (Eliasson). Søsteren Kristi har jeg gift med Guttorm Aamundson Endal. Kan det da være snakk om ennå en datter jeg ikke har kontroll på? Datteren Kari fra andre ekteskap var født i 1726, så hun er for ung. Hun ble gift med Jon Ivarson Dumbstein i 1760.

Her må jeg grave litt mer i slektsprogrammet mitt å se hva jeg kan komme opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da ble jeg enda mere sikker på at Jørgen Valdemarsons mor het Kari. I følge bind 4 av Bremanger Bygdebok finner jeg følgende under Isane Midtre. Knut Andersson d. 1740 gift med Kari Jørgensdtr. f. kr.1705 død 1763 på Isane. Barn Anders f. 1736 død 1750 på Isane. (Har ikke fått med seg datteren Anne født ca 1733.) Kari giftet seg andre gang med Knut Jacobsen 1708-1795 på Isane. De fikk barna Knut 1742-1781, Elisabeth f. 1745 og Jørgen født 1749 død 1823, neste bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er enig i konklusjonane dine. Og har det vore tvil om at Synnøve og Kristi er Jørgen sine døtre så er i alle fall det rydda vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid hyggelig med bekreftelse på at man ikke er på skogstur hele tiden og knapt ser skogen for bare trær. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 år senere...

Hei Morten.

Jeg har dessverre ikke noe nytt å melde vedr. disse slektsforholdene som ble diskutert her.

Er det noe spesielt du tenker på eller som du mener mangler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rune Thorstensen said:

Hei Morten.

Jeg har dessverre ikke noe nytt å melde vedr. disse slektsforholdene som ble diskutert her.

Er det noe spesielt du tenker på eller som du mener mangler?

Nei, som nemnt ikkje for eigen del, berre generelt. Sidan det tross alt har gått nokre år med mulige nye kjelder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider