Gå til innhold
Arkivverket

Ane Sevaldsdr. Lyng, f. omkr. 1660, fra Lyng, - i Verdal ?

Alv Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Hei. -- Hr. Michel Andersen Pristrop, Byneset, f.c. 1607, har bl.a. en sønn Steen som blev g.m. en Ane Sevaldsdr. Lyng. -

I Verdal er det en del personer som heter Sevald og som har tilknytning til folket på Lyng, men jeg klarer ikke å finne noen Sevald på Lyng. -

Det er jo ikke utenkelig at det er Lyng andre steder også, men spør alikevel om noen har kjennskap til dette. --

M.v.h. Alv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn forlovererklæringen i 1687.(høyre side)

Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A01 (1679-1728), Forlovererklæringer 1687, uten sidenr.

Permanent sidelenke:http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16323&idx_id=16323&uid=ny&idx_side=-26

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...70920660435.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar. - Dessverre blir denne skriften i Lenken litt vanskelig å lese. - Men det fremgår av "Geistligheten" at Steen og ne blev gifte i 1687. - Men jeg hadde håpet å finne ut hvem som var rette foreldre til Ane Lyng. -- M.v.h. Alv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier så finnes det vel ingen Anne S på Lyng, men på Lein fantes det en Anne Sevaldsdt. Lein - død 1696. Og så fantes det en Anne Sivertsdatter Lein f.1650. Men det står ikke noe mere om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk igjen. -- Jo det var jo nettopp fra Leinsætten det blev slektsforbindelse til Lyng. - Hadde kanskje håpet at det var noe her jeg ikke hadde fått med meg. - M.v.h. Alv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.