Gå til innhold
Arkivverket
Alv Edvardsen

Ane Sevaldsdr. Lyng, f. omkr. 1660, fra Lyng, - i Verdal ?

Recommended Posts

Alv Edvardsen

Hei. -- Hr. Michel Andersen Pristrop, Byneset, f.c. 1607, har bl.a. en sønn Steen som blev g.m. en Ane Sevaldsdr. Lyng. -

I Verdal er det en del personer som heter Sevald og som har tilknytning til folket på Lyng, men jeg klarer ikke å finne noen Sevald på Lyng. -

Det er jo ikke utenkelig at det er Lyng andre steder også, men spør alikevel om noen har kjennskap til dette. --

M.v.h. Alv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Legger inn forlovererklæringen i 1687.(høyre side)

Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A01 (1679-1728), Forlovererklæringer 1687, uten sidenr.

Permanent sidelenke:http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16323&idx_id=16323&uid=ny&idx_side=-26

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...70920660435.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alv Edvardsen

Hei og takk for svar. - Dessverre blir denne skriften i Lenken litt vanskelig å lese. - Men det fremgår av "Geistligheten" at Steen og ne blev gifte i 1687. - Men jeg hadde håpet å finne ut hvem som var rette foreldre til Ane Lyng. -- M.v.h. Alv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Berit Knudsen

Som du sier så finnes det vel ingen Anne S på Lyng, men på Lein fantes det en Anne Sevaldsdt. Lein - død 1696. Og så fantes det en Anne Sivertsdatter Lein f.1650. Men det står ikke noe mere om dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alv Edvardsen

Hei og takk igjen. -- Jo det var jo nettopp fra Leinsætten det blev slektsforbindelse til Lyng. - Hadde kanskje håpet at det var noe her jeg ikke hadde fått med meg. - M.v.h. Alv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Berit Knudsen

Lyng finnes også på Inderøy/Sakshaug.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alv Edvardsen

Takk, da kan det jo kanskje være at Ane er derfra. Men jeg er fremdeles åpen for andre forslgag. - M.v.h. Alv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.