Magne Polden Skrevet August 19, 2012 Del Skrevet August 19, 2012 Kan nokon hjelpa med tyding? Eg held på med å transskribera dåpane i Askøy MINI B3, men der er ting som eg treng hjelp til å få rett. Dåp nr 10 Lauritz Andreas http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2117&uid=ny&idx_side=-36 merknad, og eg les dette utav begynnelsen: Faderens navn kan ikke gjengives da barnemoderen Magne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet August 19, 2012 Del Skrevet August 19, 2012 Et par ?-tegn blir det, men ellers leser jeg denne anmerkningen slik: Faderens navn kan ikke opgives da barnemoderen erklærte, paa veien mellem Kirken(?) og Garnæs(?) at være bleven besvangret af en ukjendt Person. Hendes 1. leiermaal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne Polden Skrevet August 20, 2012 Forfatter Del Skrevet August 20, 2012 Uforlignelige Else :) Tuusen hjertelig takk. Men, eg trur at eg lar det bli Askøen, der du foreslår Kirken, men so er det like mykje lokal geografikunnskap som kjem inn. Magne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Sigdestad Skrevet August 21, 2012 Del Skrevet August 21, 2012 Der står i alle fall ikkje Askøen, men kan det vere Nestun? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet August 21, 2012 Del Skrevet August 21, 2012 Nei, denne presten skriver runde A'er - se 'Andreas'. Om det ikke er 'Kirken' - hva med 'Marken'? (Se 'M' skrevet i navnet på barn 17 på neste side.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå