Jump to content
Arkivverket
Ragnar Halvorsen

Embla Norsk Familiehistorie uten support?

Recommended Posts

Ragnar Halvorsen

Jeg forsøker å få kontakt med Embla Support både på mail og telefon, da jeg har problemer med slektsprogrammet, men uten å få noen tilbakemelding, og ingen svarer på telefonen.

 

Er det fler som har problemer med å få kontakt med Embla support?

 

mvh

Ragnar Halvorsen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johan Arthur Hansen

Hvis du har problemer, så kan du sende en privat melding til meg eller til jo dot art krøllalfa online dot no!

 

Mvh. Johan Arthur Hansen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leif Biberg Kristensen

Hvis du har problemer, så kan du sende en privat melding til meg eller til jo dot art krøllalfa online dot no!

 

Er det slik å forstå at du har overtatt supporten for Embla?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johan Arthur Hansen

Nei, på ingen måte! Prøver bare å hjelpe til når det trengs - akkurat slik som andre prøver å hjelpe med andre slektsprogram!

Det er eget forum utenom Embla supporten slik som de fleste slektsprogram har og der kan du få hjelp, men det er mulig Ragnar ikke har fått med seg dette forumet!

Mvh. Johan Arthur Hansen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ragnar Halvorsen

Det er ikke brukerforumet jeg etterlyste, det er supporten.

Problemene jeg har med programmet er det vel bare admin. som kan rette på?

Håper ikke det er slik att hvem som helst av medlemene kan gå inn og "fikse på kontoer" og sikkerhetskopier.

 

mvh

Ragnar Halvorsen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johan Arthur Hansen

Det er ikke brukerforumet jeg etterlyste, det er supporten.

Problemene jeg har med programmet er det vel bare admin. som kan rette på?

Håper ikke det er slik att hvem som helst av medlemene kan gå inn og "fikse på kontoer" og sikkerhetskopier.

 

mvh

Ragnar Halvorsen

 

Det kan de selvfølgelig ikke! Nå sier du ingenting om hvilke problemer du har med programmet eller hvilken versjon du har? Hvis det er feil med programmet regner jeg med at det er andre som har samme problemet. Jeg bruker det daglig uten problemer.

Mvh. Johan Arthur Hansen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ragnar Halvorsen

Det kan de selvfølgelig ikke! Nå sier du ingenting om hvilke problemer du har med programmet eller hvilken versjon du har? Hvis det er feil med programmet regner jeg med at det er andre som har samme problemet. Jeg bruker det daglig uten problemer.

Mvh. Johan Arthur Hansen

 

1.Får feilmelding ved forsøk på oppgradering

2.Får ikke lastet opp/ned sikkerhetskopi, får da beskjed om att dette kun er for medlemmer (noe jeg har vært siden oppstarten av Embla). Medlemskapet går ut 01.10.2012 så dette burde ikke være ett problem.

 

mvh

Ragnar Halvorsen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johan Arthur Hansen

Skjønner problemet og det er flere som har hatt problemer med dette inkludert meg selv. Du burde selvfølgelig å ha kommet inn på hjemmesiden når du er medlem. Har du versjon 8 eller 9? Hvis du har versjon 9 så foreligger det ingen oppdatering enda!

Mvh. Johan Arthur Hansen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ragnar Halvorsen

Skjønner problemet og det er flere som har hatt problemer med dette inkludert meg selv. Du burde selvfølgelig å ha kommet inn på hjemmesiden når du er medlem. Har du versjon 8 eller 9? Hvis du har versjon 9 så foreligger det ingen oppdatering enda!

Mvh. Johan Arthur Hansen

 

Jeg har verson 8.

 

mvh

Ragnar Halvorsen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johan Arthur Hansen

Hvis du har versjon 8 som blir ikke versjon 9 noen oppdatering, men en ny versjon!

Mvh. Johan Arthur Hansen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ragnar Halvorsen

Det er sikkert en ny versjon, men det er ikke det som er problemet.

Problemet er jo support som ikke fikser problemene med sikkerhetskopieringen og medlemskapet.

Dersom det ikke er oppdateringer til versjon 8, burde jeg få beskjed om det, og tilbud om versjon 9.

i stedet får jeg åltså bare feilmelding, og ikke beskjed om att jeg ikke kan oppdatere eller kjøpe ny versjon.

Uansett burde jeg vel ikke få feilmelding?

 

mvh

Ragnar Halvorsen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ragnar Halvorsen

Da har jeg vært inne på hjemmesiden til Embla, og kjøpt (til medlemspris), og lastet ned den nye versjon 9 på 2 maskiner (ser flott ut).

Men desverre samme problemene med support...

dvs. feilmelding på forsøk på oppdatering, og beskjed om mangel på medlemskap ved forsøk på sikkerhetskopiering.

 

mvh

Ragnar Halvorsen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johan Arthur Hansen

Hvis du er inne på hjemmesiden så kan du lese om hvorfor det er slik for tiden!

Det er veldig greit å ha mulighet til sikkerhetskopi til internett, men for tiden fungerer det ikke (jeg får samme melding som deg), så her må du ta kopi til egen pc/ekstern hardisk m.m til dette er ordnet.

Mvh. Johan Arthur Hansen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ragnar Halvorsen

Hvis du er inne på hjemmesiden så kan du lese om hvorfor det er slik for tiden!

Det er veldig greit å ha mulighet til sikkerhetskopi til internett, men for tiden fungerer det ikke, så her må du ta kopi til egen pc/ekstern hardisk m.m til dette er ordnet.

Mvh. Johan Arthur Hansen

 

Der jo ingen unskyldning for att ikke support skal fungere?

Burde fortsatt fått svar på mail eller telfon?

 

mvh

Ragnar Halvorsen

Ragnar Halvorsen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ragnar Halvorsen

Det er vel heller slik att når slike situasjoner oppstår, bør vel support være mest mulig pålogget, og til hjelp med å besvare spørsmål, i steden for å gå i hi til det hele er over.

 

mvh

Ragnar Halvorsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.