Gå til innhold
Arkivverket
Inger Karin Haarbye

ager.no - Akers befolkningshistorie - sidene fjernet?

Recommended Posts

Inger Karin Haarbye

Jeg har hatt stor nytte av disse nettsidene, men nå er de tatt ned og domenet tydeligvis overtatt av andre. Er det noen som vet om sidene kommer opp igjen ev. på annet domene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Karin Moen  Oslo

Hei!

Jeg har sendt Erik Grøttum som drev sidene et spørsmål om hva som skjer, skal melde tilbake om/når jeg får svar fra ham.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Jeg har også hatt nytte av sidene. Veldig synd om de blir borte. Får håpe Karin finner ut noe. (Eller om andre vet noe.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Karin Moen  Oslo

Jeg har ikke hørt noe fra Erik Grøttum ennå dessverre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niels Hegge

Hei,

Jeg har forsøkt med archive.org, The wayback machine for å se om de hadde kopi, men ager.no var desverre stengt for roboter. Mange av de sidene som er lagt ned finner vi på denne hjemmesiden, men noen stenger for den typen av lagring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Inger Karin Haarbye

Hei,

Jeg har forsøkt med archive.org, The wayback machine for å se om de hadde kopi, men ager.no var desverre stengt for roboter. Mange av de sidene som er lagt ned finner vi på denne hjemmesiden, men noen stenger for den typen av lagring.

Jeg forsøkte denne også, men ny(?) eier av domenet har lagt inn sperring i robots.txt, og da hjelper det lite...

Enkelte sider er likevel fortsatt i Googles buffer, men ikke noe av det jeg så etter.

Takk til Karin for at du kontakter Erik Grøttum, jeg håper virkelig sidene kommer opp igjen. Det var mye nyttig informasjon der. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Karin Moen  Oslo

Hei nå har jeg fått svar fra Erik Grøttum!

"Sørkedalssidene ligger på www.ager.no som drives av Robert Skogly. Problemet er at han tydeligvis ikke prioroterer problemet som har oppstått på Ager.no inkludert Sørkedalssidene. Jeg har skrevet til ham (flere ganger) om at sidene er nede, og alt han har gjort så langt er å si at problemet skyldes bytte av internettleverandør. Det er ihvertfall ikke min mening at sidene skal være nede. Jeg skal purre opp Skogly nok en gang, Hilsen Erik"

Så da får vi vel bare si takk for responsen til Erik, og håpe at Skogly/Grøttum finner en løsning på problemet som har oppstått.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Inger Karin Haarbye

Takk, Karin! Da håper jeg sidene kommer opp igjen om ikke så lenge. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Nedrud

Jeg vil si generelt at om det er sider som vurderes nedlagt, kan Norsk Slektshistorisk Forening kontaktes for om mulig å legge innholdet over dit, slik at det ikke forsvinner. NSF har allerede tegnet avtale med flere personer om slik overtakelse enten når personen ikke finner det interessant og nyttig å fortsette, eller av annen grunn ikke ønsker å betale for severplass lenger. Dette er altså en mulighet for hjemmeside-eiere som går lei. NSF forbeholder seg dog retten til å vurdere innholdet på sidene, slik at er ingen automatikk i en slik overtakelse,

Det samme gjelder bøker av slektshistorisk verdi. Foreningens bibliotek vil kunne motta slike bøker, og er bøøkene gamle nok, vil vi kunne publisere dem i skannet versjon på nett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.