Gå til innhold
Arkivverket

Lardal bygdebok, Vestfold. Er det noen som har den og kan gjøre et oppslag for meg ?


Anne Lene Hagen
 Del

Recommended Posts

Jeg var på Deichmanske i går, og satt bl.a og tittet i nevnte bok, og fant der noe av det jeg så etter. Jeg glemte å kopiere den aktuelle siden. Noe så ergerlig :angry: Derfor håper jeg at noen har boken og kan skrive av det jeg er på jakt etter, evt scanner og sender meg det .

 

Boken er: Lardag Bygdebok, under redaksjon av Gunnar Christie Wasberg. Bind 2 Gårdshistorie for Svarstad Kirkesogn.

 

Det jeg er på jakt etter er Aschim/Aschiem gård, og det stod under øvre Aschim. Det er en Sibylla Simonsdatter født ca 1681, og da med en far Simon. Jeg er ganske sikker på at jeg fant de på den siden hvor Øvre Aschim begynner, der står det at Sibylla er født ca 1691, men jeg lurer allikevel på om det er de jeg søker.

 

Så er det noen som har boken og kan se etter for meg. Det er så utrolig ergerlig at jeg ikke fikk det med meg.

 

Hilsen Anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner overnevnte Sibylla, men det er under Nedre Askjem, f.ca.1691 som datter av Simon Nilsen.

Regner med det er henne du mener.

Forsøkte å laste opp en bildefil av boksiden, men fikk beskjed om att filen var for stor.

Dersom du gir meg mail adressen din, kanjeg sende deg det trenger

 

mvh

Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner overnevnte Sibylla, men det er under Nedre Askjem, f.ca.1691 som datter av Simon Nilsen.

Regner med det er henne du mener.

Forsøkte å laste opp en bildefil av boksiden, men fikk beskjed om att filen var for stor.

Dersom du gir meg mail adressen din, kanjeg sende deg det trenger

 

mvh

Ragnar Halvorsen

 

 

Jøss så fort og så fint at du fant det. Da skrev jeg nok feil i farten, for det er denne familien jeg ser etter ja.

 

Min mail adr er: alenehagen@hotmail.com

 

Tusen takk for hjelpen.

 

Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jøss så fort og så fint at du fant det. Da skrev jeg nok feil i farten, for det er denne familien jeg ser etter ja.

 

Min mail adr er: alenehagen@hotmail.com

 

Tusen takk for hjelpen.

 

Hilsen Anne Lene

 

Da var siden sendt

 

mvh

Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da var siden sendt

 

mvh

Ragnar Halvorsen

 

Mailene er motatt og det var akkurat hva jeg trengte. Tusen takk for hjelpen.

 

Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.