Gå til innhold
Arkivverket
PålHans

Hjelp til tyding av Giftemål i Ministerialbok, Oppland, Vang/Vang, Side 159, ekteviede

Recommended Posts

PålHans

Kildeinformasjon: Oppland fylke, Vang i Vang, Ministerialbok nr. 8 (1882-1910), Ekteviede 1884, side 159.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3620&idx_id=3620&uid=ny&idx_side=-148

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060424020497.jpg

Hei, jeg lurer på om noen klarer (bedre enn meg) og se hva det står av informasjon under vielsen mellom Hans Petter Gustafson og Olava Maria Joh?hannesdatter.. Det som står bortover for henne ser jeg nokså godt. Under hennes navn står det vel "4 uekte barn med 4" ....??? (klarer ikke å se resten)

Nå det gjelder Hans Petter så klarer jeg ikke å se det som står under med liten skrift og bortenfor Hans Petter. Det jeg ser at Sverige er nevnt ett par ganger . Men resten, inkludert det som står på skrått er uklartt.

Tusen takk på forhånd:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åsbjørg Susort

Han: NB har havt før 1 uægte barn i Nordland. (Samme sted som bruden to par nedenfor)

Hun: 4 uægte børn med 4 andre personer (?).

Han er inderst stenarbeider p.t. Ellingsbøe, fra Qui?? sogn, Bohuslän, Sverige, konf + attest ?? i Sverige, faren heter Gustaf Eliassen nå i Skedsmo prestegjeld. Anders Andersen Vik og Tollef Trondsen Rasmuseie af V. Slidre(?) af 2/5-84. På skrå:Som vitner tilstedes Ole Olsen ??? og Even O. Elllngbøe. Attest fra kyrkjo herde ??? af 20/8 1869.

Noe sånn, litt ukjent geografi for meg, så eg sliter litt med stedsnavn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive