Gå til innhold
Arkivverket
Tore Fevolden

Finner ikke følgende personer i FT 1801

Recommended Posts

Tore Fevolden

Jeg trenger bistand til å finne følgende seks personer i FT 1801.

1. Ole Hansen Heggestuen. F. c. 1755. Oppført som død i 24. jul 1805 i Fron. Fikk datter Rønnaug Olsdtr f. c. 1783 d. 1841 gift med Peder Olsen Heggehoug f. 1778.

Her mangler jeg altså disse i FT på samtlige samt dødsår på Peder. Alle skal ha hatt tilholdssted rundt Fron.

2. Ole Johannesen Listuen f. c. 1774 d. 4. nov 1840 i Fron. Hvor er han i FT 1801? Han jobbet litt i Kristiania også. Hans kone Ragnhild Emnmersdtr. Listuen (Liestuen) f. c. 1768 d. 1 mars 1849 er heller ikke funnet.

3. Mari Hansdtr Ungstad f. c. 1739 d. 1819, ukjent mann. Fikk datter Goro Erlandstr http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=131&filnamn=f18010518&gardpostnr=152&personpostnr=3722#nedre

På forhånd takk for hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tore Fevolden

Kan dette være Rønnaug Olsdtr. som tjenestepike på gården Langlien i 1801?

http://digitalarkive...erk=204327#ovre

Det er nok den eneste kandidaten som passer med ca. årstall og geografisk lokasjon. Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Thorstensen

Du nevner ikke hvem som var Rønnaugs mor. Vet du navnet hennes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tore Fevolden

Du nevner ikke hvem som var Rønnaugs mor. Vet du navnet hennes?

Nei, dessverre, Jeg har bare hennes fra Ole Hansen som nevnt over. Og han er jeg ikke 100% sikker på. Jeg ser han er oppført som kandidat, men ikke bekfreftet ennå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jon Erik Berg-Hansen

Har problemer med å få lagt inn lenke!

Mari Hansdatter og Erland Torgersen bodde på Skabo øvre i 1801.

Christians Froen Qvichne Skabo Øvre Nytt hushald Førenamn Etternamn Hushaldstill. Alder Sivilstand Yrke Kjønn 3770 * Erland Torgersen Mand 67 1 g. gift Gaardbruger M fglass.gif 3771 Mari Hansd Hans kone 62 1 gang K fglass.gif 3772 Torger Deres sønner 35 Ugift M fglass.gif 3773 Iver Deres sønner 27 Ugift M fglass.gif 3774 Thore Torgersd Tienestefolk 20 K fglass.gif 3775 Imbiør Nielsd Tienestefolk 19 K fglass.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jon Erik Berg-Hansen

Ragnhild Emnmersdtr. Listuen (Liestuen) f. c. 1768 :

Er hennes farsnavn riktig skrevet???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tore Fevolden

Ragnhild Emnmersdtr. Listuen (Liestuen) f. c. 1768 :

Er hennes farsnavn riktig skrevet???

Nei, det skal være Emmersdtr. Og det er vel fra Engebret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tore Fevolden

Har problemer med å få lagt inn lenke!

Mari Hansdatter og Erland Torgersen bodde på Skabo øvre i 1801.

Takk! Her falt en brikke på plass. Jeg hadde hennes datter som var oppført som fra Skåbu. Nå får jeg bare grave litt for å finne dødsår for Erland.

Redigert:

Jeg var litt kjapp her. Denne Erland som finnes i 1801 er ikke nødvedigvis hennes far. Jeg ser i Gardar og slekter i Fron av Hovdhaugen s. 360 at Erland Torgersen Kvålen kjøpte Skåbu, 1 1/2 hud, sammen med Erland Jonsen Bryn i 1760 for 630 rd. Det er mulig at de brukte gården sammen de første årene, men gården ble delt og Erland tok over øvre Skåbu.

Hvilke av disse Erlander som var hennes far klarer jeg ikke å utlede av dette, her må vi nok se i skiftene fra 1819 og utover da Erland Torgersen er død i nevnte år. Er det noen som har tilgang på disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.