Gå til innhold
Arkivverket
Geir Alsaker

Dødsfall på Finnøy i Rogaland

Recommended Posts

Geir Alsaker

Frantz Karl Schneider døde 18.juni 1914 på Finnøy i Rogaland. Han ble begravet i Bergen 25.juni 1914. I dødsfallprotokollen for lensmannen på Finnøy er dødsfallet innført, hvor det også står hvem de etterlatte er. Blant annet hadde han en sønn i Stavanger ( Sigurd Thorolf Schneider).

Jeg har forsøkt å finne booppgjøret for vedkommende, men så langt har jeg ikke funnet hvilket sorenskirveri / byfogd som har dette booppgjøret. Adressen ved dødsfallet er Judaberg, Finnøy i Rogaland. Jeg har søkt også i Bergen, men har ikke funnet noe der.

Kan Statsarkivet i Stavanger si noe om h vor man kan lete, eller om det i det hele tatt finne noe oppgjør etter vedkommende? Dersom det finnes, er det mulig å får kjøpe en kopi av dokumentene?

Med vennlig hilsen

Geir Alsaker

Vaterlandsveien 10

1630 Gamle Fredrikstad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Statsarkivet i Stavanger

Vi kan undersøke saken nærmere for deg, men da må vi be deg om å sende oss en e-post.

E-post - adressen vår er: sastavanger@arkivverket.no.

Mvh

Statsarkivet i Stavanger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.