Gå til innhold
Arkivverket
Terje Hagen

[#17722] Reisende slekta Palm i Norge (Rosenberg, Børresen, Hartman)

Recommended Posts

Terje Hagen

Hei, finner denne Johan Wilhelm Palm som døydde 22. mai 1843 i Årdal, nemnd som "hesteskjerar" og var 46 år gamald.

Er det nokon som drege kjensel på denne karen?

Hadde han familie?

Foreldre?

Kvar er han født?

Mvh. Terje Hagen, Årdalstangen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje Hagen

Hei, tusen takk til Sigurd, Iver og Tore.

Det kjeme ikkje skikkeleg fram kor Johan Wilhelm døydde, det kan vere i Lærdal eller Årdal.

Sia Palmfolket hadde mellombels bustad på Årdalstangen nokre tiår seinare så må ein tru at det var på Årdalstangen han døydde.

Elles skulle Lærdal Pgj. dekka dette.

Mvh. Terje Hagen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jonny Mydland

Der er skrevet veldig mye om Palm'ene tidligere på forumet (det gamle antagelig)... Men John Vilhelm sin dødsdato hadde jeg ikke, så takk :-) Han er for øvrig en av mine anefedre :-) Foreldrene hans var Elias Johansen Palm, f.ca.1761 i Karelen, lever 1819, gift med Christiane Børresdatter [ -se Bør'ane ], dpt.1769 i Alvdal, (lever 1825). Dåpsinnførselen i Hole er jeg mer usikker på. Far er riktig, men står mor? Jeg hjelper gjerne med det jeg kan, og lurer også på hvorfor Terje Hagen er interessert i Palm'ene. Slekt? :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.