Gå til innhold
Arkivverket

Evenset; mangler opphav til familiemedlemmer

Jan Vidar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gunvor Alfrida Haugan (jentenavn Olsen) f. 24/11/1929, d. 9/2/2012 var gift med Olav Haugan, f. 5/4/1920, d. 9/2/2012. Gunvor hadde opphav på Evenset i Misvær i Bodø Kommune. Jeg vet at Gunvor hadde foreldre som het Aleksander Olsen og Signe Olsen, men er usikker på når de er født. Finnes det informasjon i folketellinger, kirkebøker e.l. som kan dokumentere tidligere generasjoner i denne slekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei Jan Vidar. Dette hadde du fått hurtigere svar på om du hadde lagt det inn under Brukerforum tenker jeg. Siden jeg husker Aleksander,og i tillegg har slektsbøkene tilgjengelig kan jeg antagelig gi deg opplysningene du trenger. Aleksander Bertin Kristian Olsen ble f.13.02 1886 i Skipmannvik Saltdal kommune.Hans foreldre var Ole Andersen og Maren Sjovatsdatter. Han døde 10.05 1987 101 år gml,men det vet du sikkert.

Signe Oline Susanne Bergli ble f. 07.07 1896 i Meløy. Hennes far var Anton Andersen, Sneland ifølge slektsboka.

Paret ble gift 31.07 1917 og bodde de første åra i Valnesfjord ved Fauske,deretter til Kvandal i Skjerstad rundt 1920,og til Evenset i Skjerstadca. 1933.

Håper dette hjelper deg,og at det ikke gjør noe at jeg har svart på statsarkivets sider siden det ble så lenge før du fikk svar på dine spørsmål :)

Mvh Anne J. Engmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.