Gå til innhold
Arkivverket
Ida Jørgensen

Hvor er Ludvig?

Recommended Posts

Ida Jørgensen

Hei!

Jeg leter etter Ludvig Emaus Sørnson, født 27.januar 1887 på Laksforsmoen i Vefsn. Den 24.04.1911 reiste han til Amerika fra Trondheim med oppgitt reisemål Sioux City, Iowa. Men etter avreise fra Norge finner jeg han ikke igjen i USA, og heller ikke om han har noen etterkommere der.

Er det noen her som kan hjelpe meg med å finne ut hvor det ble av han og ha som skjedde med han?

Ida

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jon Torp

Han ankommer New York 5 mai 1911 med Lusitania.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ida Jørgensen

Tusen takk!

Karin: Ja det er nok ludvig! Der har vi også foreldrene Sørn Nilsen og Anna Lorensdatter. Ser ikke ut som de noen gang giftet seg.

Jon: Da vet jeg iallefall at han kom frem til statene. Hvor fant du ankomsten hans?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Ellis Island. First Name: Ludvig Last Name: Soronsen Ethnicity: , Scandinavian Last Place of Residence: Onisjoln, Norway Date of Arrival: May 05, 1911 Age at Arrival: 24y Gender: M Marital Status: S Ship of Travel: Lusitania Port of Departure: Liverpool Manifest Line Number: 0004

Manifestet.

http://www.ellisisland.org/EIFile/popup_weif_5a.asp?src=%2Fcgi-bin%2Ftif2gif.exe%3FT%3D\\\\192.168.100.11\\images\\T715-1673\\T715-16730236.TIF%26S%3D.5&pID=101122050017&name=Ludvig%26nbsp%3BSoronsen&doa=May+05%2C+1911&port=Liverpool&line=0004

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.