Gå til innhold
Arkivverket
Åse Anna

Mantallene i Ekstraskatten 1762

Recommended Posts

Åse Anna

Hei - jeg har lett som en maur gjennom Jarlsberg grevskaps ekstraskatt og bare funnet noen få personopplysninger - da om personer fritatt for skatt. (så det ut som) Jeg hadde håpet jeg skulle se mantallene. Ligger de der - og i tilfelle hvor? Eller er Jarlsberg et av de områdene som mangler mantall?? Det ville være tragisk - jeg hadde håpet å finne noen der . ,.

Mvh Åse Anna Markussen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Hei - jeg har lett som en maur gjennom Jarlsberg grevskaps ekstraskatt og bare funnet noen få personopplysninger - da om personer fritatt for skatt. (så det ut som) Jeg hadde håpet jeg skulle se mantallene. Ligger de der - og i tilfelle hvor? Eller er Jarlsberg et av de områdene som mangler mantall?? Det ville være tragisk - jeg hadde håpet å finne noen der . ,.

Dessverre mangler manntall for Jarlsberg grevskap. Det finnes noe materiale i grevskapsarkivet på Statsarkivet på Kongsberg, men heller ikke der finnes det manntall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åse Anna

Dessverre mangler manntall for Jarlsberg grevskap. Det finnes noe materiale i grevskapsarkivet på Statsarkivet på Kongsberg, men heller ikke der finnes det manntall.

Tusen takk for hjelpen. Det forklarer hvertfall hvorfor jeg ikke fant noe :mellow: Men synd!!

Undres hvor mye vi kan vente av 1814-prosjektet - tror du det blir fyldigere 1801-telling? Jeg leter etter to slektninger som må ha falt ut av tellingen.

Mvh Åse Anna

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Undres hvor mye vi kan vente av 1814-prosjektet - tror du det blir fyldigere 1801-telling? Jeg leter etter to slektninger som må ha falt ut av tellingen.

Hensikten med 1814-prosjektet er ikke å korrigere eller å utfylle FT1801. Derimot er hensikten å koble sammen personforekomstene i FT1801 med personforekomstene i kirkebøkene for perioden 1801-1814, for på den måten å få et mest mulig korrekt bilde av befolkninga i 1814.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.