Gå til innhold
Arkivverket

Mantallene i Ekstraskatten 1762


Åse Anna
 Del

Recommended Posts

Hei - jeg har lett som en maur gjennom Jarlsberg grevskaps ekstraskatt og bare funnet noen få personopplysninger - da om personer fritatt for skatt. (så det ut som) Jeg hadde håpet jeg skulle se mantallene. Ligger de der - og i tilfelle hvor? Eller er Jarlsberg et av de områdene som mangler mantall?? Det ville være tragisk - jeg hadde håpet å finne noen der . ,.

 

Mvh Åse Anna Markussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - jeg har lett som en maur gjennom Jarlsberg grevskaps ekstraskatt og bare funnet noen få personopplysninger - da om personer fritatt for skatt. (så det ut som) Jeg hadde håpet jeg skulle se mantallene. Ligger de der - og i tilfelle hvor? Eller er Jarlsberg et av de områdene som mangler mantall?? Det ville være tragisk - jeg hadde håpet å finne noen der . ,.

 

Dessverre mangler manntall for Jarlsberg grevskap. Det finnes noe materiale i grevskapsarkivet på Statsarkivet på Kongsberg, men heller ikke der finnes det manntall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre mangler manntall for Jarlsberg grevskap. Det finnes noe materiale i grevskapsarkivet på Statsarkivet på Kongsberg, men heller ikke der finnes det manntall.

 

 

Tusen takk for hjelpen. Det forklarer hvertfall hvorfor jeg ikke fant noe :mellow: Men synd!!

Undres hvor mye vi kan vente av 1814-prosjektet - tror du det blir fyldigere 1801-telling? Jeg leter etter to slektninger som må ha falt ut av tellingen.

 

Mvh Åse Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undres hvor mye vi kan vente av 1814-prosjektet - tror du det blir fyldigere 1801-telling? Jeg leter etter to slektninger som må ha falt ut av tellingen.

 

Hensikten med 1814-prosjektet er ikke å korrigere eller å utfylle FT1801. Derimot er hensikten å koble sammen personforekomstene i FT1801 med personforekomstene i kirkebøkene for perioden 1801-1814, for på den måten å få et mest mulig korrekt bilde av befolkninga i 1814.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.