Gå til innhold
Arkivverket
Unni

Anders Ørjansen og Ingeborg Knutsdtr. pluss sønn Ole er det jeg ser

Recommended Posts

Unni

Hei!

Nederst på V Side er Foreldrene Anders Ørjansen og Ingeborg Knutsdtr med sønn Ole,

men jeg ser ikke alt som står om fadderene og om det står ekte/uekte, er det dato der?

Håper noen kan hjelpe!

Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Grue, Ministerialbok nr. 2 (1749-1774), Kronologisk liste 1753, side 73-74.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9150&idx_id=9150&uid=ny&idx_side=-39

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070603240179.jpg

Med hilsen fra Unni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Datoen står litt lenger oppe på siden: Dom. 2 post Epiph. (i 1753 skulle det bli 14. januar).

Innførselen leser jeg slik:

Uægteb: Anders Ørjensens og Jngebor Knudsd. Hanestads b. Ole. - Jacob Strømsnes, Ole Gundmundss. Strømsnes, Knud Friderichs. Fjøser(?), Gubjør Amundsd. Vaaler, Jøran Hansd. Strømsnes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Unni

Datoen står litt lenger oppe på siden: Dom. 2 post Epiph. (i 1753 skulle det bli 14. januar).

Innførselen leser jeg slik:

Uægteb: Anders Ørjensens og Jngebor Knudsd. Hanestads b. Ole. - Jacob Strømsnes, Ole Gundmundss. Strømsnes, Knud Friderichs. Fjøser(?), Gubjør Amundsd. Vaaler, Jøran Hansd. Strømsnes.

Tusen takk Else! Vennlig hilsen Unni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.