Gå til innhold
Arkivverket
Remi

Tasta, Stavanger: Inger Madsdatter g. 1697 m. Jens Østensen Tasta.

Recommended Posts

Remi

Den 12. feb. 1697 blir Inger Madsdatter forlovet med Jens Østensen Tasta i Frue sogn, Stavanger. Lysning 24. mai 1697 og vielsen skjer den 20. juni 1697.

Det har kommet meg for øret at Inger Madsdatter kan vær identisk med den Inger Madsdatter, trolig født i Farsund, som datter av Mads Pedersen og hustru Anne Christensdatter Trane, men ikke om jeg klarer å finne noen kilder som kan vise til det samme. Er det noen andre som har funnet en forbindelse mellom Inger Madsdatter på Tasta og slekten Trane?

Anne Christensdatter Trane, født ca. 1645, gift 1665 med Mads Pedersen. Hun var datter av Christen Christensen Trane og Abigael Hansdatter i Stavanger.

Remi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
svein rindedal

Det synes i allefall rimelig ift oppkalling. Har funnet følgende barn døpt i Stavanger : Anne Malene 1698+Abigal 1699+ Christen Trane 1702+Jens 1702+Siri 1706+Mads 1709. Jeg har nok endret litt på stavemåte på navnene, pga eget søkesystem, men de er i allefall Jens Østensens barn. mvh sr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Remi

Takk skal du ha, Svein, du har de samme barna som jeg har, bortsett fra at Jens er født i juli 1704.

Jeg er enig med det ifm oppkallingen, men skulle så gjerne hatt litt sterkere bevis enn som så.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive