Gå til innhold
Arkivverket
Jacobi

Ludvig Hansen Eidsvoll

Recommended Posts

Jacobi

Søker etter Ludvig Hansen Født ca. 1870 i Eidsvoll. Tror han flyttet til Oslo. Han jobbet ved ett veianlegg i Lyngdal (møskedalen) Vest Agder ca. 1897-98.

Etterpå var han ved Flekkefjordsbanen og da står han oppført med bopel Tobakshola i daværende Nes Kommune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Statens jernbane-anlegg Egersund - Flekkefjordbanen, jeg vet ikke om det kan hjelpe deg til å finne mer men husket at jeg leste at det het så i går. På denne Flekkefjordsbanen, jobbet han sammen med noen eller står det ikke noe om det? I alle fall så jobbet min slektning der fra 1897 og flyttet i 1901 til Oslo for å jobbe med utvidelsen av Oslo Østbanestasjon.

Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd Halvorsen

Ludvig ser ut til å ha tilknytning til distrikter som hører under Statsarkivet i Kristiansands område, så vi flytter temaet til Spør Statsarkivet i Kristiansand (selv om kanskje Statsarkivet i Kongsberg kan være like aktuelt). Vi er ikke sikker på hvilken Ludvig det dreier seg om. For å spore ham i Oslo må vi ha mer eksakte data. Vi tror ikke du mener Ludvig Hansen Fodstad, konfirmert nummer 55 her? Heller ikke den Ludvig Hansen som bodde her i 1910? En Ludvig Olaussen Holm ble konfirmert under forskjellige navn i kirkebok og klokkerbok (nummer 32 i 1884). I klokkerboka er han Ludvig Hansen, men slikt kan fort være skrivefeil.

Mvh Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Statsarkivet i Kristiansand

Vi har undersøkt de eldste personalkortene over arbeidere i NSB-arkivet for Sørlandet, men der er det ingen i vestlige Vest-Agder som er født så tidlig som 1870-tallet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive