Gå til innhold
Arkivverket
Tom Harald Dahl

Anton Bernhard Winther f. 1883 Hadsel, Nordland

Recommended Posts

Tom Harald Dahl

Jeg er interessert å vite hva som skjedde med Anton?

Han er født i Grunnførfjord, Hadsel, Nordland 7. mai 1883, sønn av Axel Bertinus WInther og Jonette Pedrikke Sivertsdatter.

Han fikk et dødfødt barn sammen med ei døv dame, Leonore Gunilde Eriksen f. 27. aug. 1875 i Grunnførfjord. De giftet seg aldri. Leonore bodde hjemme hos sin far fram til han gikk bort og deretter til sin søster på Gimsøy, Vågan, Nordland. Hun giftet seg aldri og fikk ingen barn.

Etter at barnet ble født, skal Anton etter ryktene flytte til Bergen. Der forsvinner alle mine spor etter han. Er det noens om har opplysninger om hva som skjedde med han? Giftet han seg? Flyttet han videre?

Takknemlig for all tilbakemelding.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars Johannessen

Han døde i Bergen 1. november 1927

Kildeinformasjon: Bergen fylke, Bergen by, Dødsfallsprotokoll 15 , 1927-1929, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/27865/64/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20090611350064.jpg

moren står som arving

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom Harald Dahl

Tusen takk til Lars for å ha funnet Antons død i Bergen. Dette tyder på at han ikke hadde noen arvinger/etterkommere. Er det noen som kan hjelpe meg med å tyde skriftet for hvor han døde og hvor han var hjemmehørende? Jeg klarer ikke helt å se hva som står der? I tillegg er jeg usikker på hva hans yrke var? Dette står bak navnet hans.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Henning Andersen

Guldsmedarbeider, Kom.Pleiehjem, Intet efterlatt og Bgs Fattigvæsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive