Gå til innhold
Arkivverket

Anne Marie og Gustav Hofgaard


Anne M. Thoreløkken
 Del

Recommended Posts

Paret fikk 3 døtre som alle døde som barn. 1 av dem har jeg funnet men det er 2 som jeg ikke finner i kirkeboka, dvs. jeg har funnet fødsel men ikke død,

Det er Julie Marie Gustavsdatter Hofgaard, født 19. juni 1870 på Grønbugten, Ingedal (Skjeberg). Hun døde 14. august 1872 har jeg fått opplyst og Emilie Sophie Gustavsdatter Hofgaard, født 18. mars 1872. Hun døde 2. august 1872 og de skal begge være gravlagt på Ingedal kirkegård.

 

Takknemlig for hjelp/Anne Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke finne at de to jentene ble døpt i Skjeberg, og heller ikke begravelsen deres.

Jeg ser foreldrene i 1865 bodde på Ingerøen, men de er ikke i Skjeberg i 1875.

 

Jeg finner dem ingen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Berit!

 

Jeg fant Julie Marie døpt i Min.bok nr. I 8 (1869-1885) for Skjeberg, s. 151 nr. 3 og Emelie Sophie i samme bok, side 152 nr. 6. men har ikke funnet dødsfall.

 

Mvh

 

Anne Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne Marie - Mulig du har dette fra før? Gustav Andersen/Andreasen Hofgaard født 23 nov 1834 i Halden

døpt samme sted 29 des 1835. Hans foreldre : Kjøpmand Andreas Hofgaard og Kirstine Andersdatter Hagmann.

Hans hustru Anne Marie Eriksdatter født 6 mars 1835,døpt 5 apr 1835 i Skjeberg. Hennes foreldre: Erik Pedersen

Nallum/Nållum og Malene Nilsdatter Tegneby.

Du finner Gustav og Anne Marie i 1865 tellingen for Skjeberg på gården "Ingerøen" Med barnet Karen Maria

født 21 des 1865,døpt 21 jan 1866 Skjeberg(Ingedal).Flere barn : Peder Anton født 29 apr 1868 Skjeberg (Ingedal)

Albert Julius født 27 apr 1878,døpt 8 juni 1879 i Berg(Rokke).

I 1875 tellingen Skjeberg/Berg. Finner man på gården " Guttersrød" I Berg. Gustav Hofgaard 41 år gammel og den

eneste som er nevnt i tilegg er Marie Nilsdatter 20 år født i skjeberg.

Har ikke funnet vigsel på Gustav og Anne Marie.

Mvh Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne Marie - Mulig du har dette fra før? Gustav Andersen/Andreasen Hofgaard født 23 nov 1834 i Halden

døpt samme sted 29 des 1835. Hans foreldre : Kjøpmand Andreas Hofgaard og Kirstine Andersdatter Hagmann.

Hans hustru Anne Marie Eriksdatter født 6 mars 1835,døpt 5 apr 1835 i Skjeberg. Hennes foreldre: Erik Pedersen

Nallum/Nållum og Malene Nilsdatter Tegneby.

Du finner Gustav og Anne Marie i 1865 tellingen for Skjeberg på gården "Ingerøen" Med barnet Karen Maria

født 21 des 1865,døpt 21 jan 1866 Skjeberg(Ingedal).Flere barn : Peder Anton født 29 apr 1868 Skjeberg (Ingedal)

Albert Julius født 27 apr 1878,døpt 8 juni 1879 i Berg(Rokke).

I 1875 tellingen Skjeberg/Berg. Finner man på gården " Guttersrød" I Berg. Gustav Hofgaard 41 år gammel og den

eneste som er nevnt i tilegg er Marie Nilsdatter 20 år født i skjeberg.

Har ikke funnet vigsel på Gustav og Anne Marie.

Mvh Karl Johnny Sommer

 

Hei Karl Johnny! Jeg hadde ikke Anne Maries dåp fra før, og navnene Nallum/Nållum og Tegneby var også nye for meg.

 

Tusen takk!

 

Mvh

Anne Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.