Gå til innhold
Arkivverket
Elin J.

Trenger litt hjelp :-)

Recommended Posts

Elin J.

Har endelig funnet oldemoren min, men greier ikke for alt i verden å tyde navnene på foreldrene hennes. Navnet hennes er Inga, født 15. januar. Ser ut til at mor heter Anna Maria, Anne Marie, eller noe lignende. Resten greier jeg ikke. Takknemmelig for hjelp!

post-3459-0-92709200-1353005387_thumb.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aud Sandbu

Greit om du kan lage link til kirkeboka, for da kan man bl.a. sammenlikne bokstavene med andre på siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif B. Mathiesen

Eller i det minste fortelle hvilke kirkebok dette utsnittet er hentet i fra. Sted og årstall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Elin J.

Har endelig funnet oldemoren min, men greier ikke for alt i verden å tyde navnene på foreldrene hennes. Navnet hennes er Inga, født 15. januar. Ser ut til at mor heter Anna Maria, Anne Marie, eller noe lignende. Resten greier jeg ikke. Takknemmelig for hjelp!

Huff da!!! Er ny her, og trodde jeg hadde fått til å laste opp!! Beklager!! Jeg skal få mannen min til å hjelpe meg å gjøre det på en annen måte i morgen!

Ellers er det Ministerialbok 1863- 1877 for Vestby i Akershus. Inga er navnet, og hun er født 15. januar i 1875, døpt 28. mars.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Da er det vel denne her, nr. 28:

Kildeinformasjon: Akershus fylke, Vestby, Ministerialbok nr. 8 (1863-1877), Fødte og døpte 1875, side 89.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5746&idx_id=5746&uid=ny&idx_side=-91

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060927040281.jpg

Jeg leser foreldrene som Skibst. Samuel Hanssen og Anne Maria Hansd. Soon. Det siste skal vel være bostedet Son i Vestby.

Fadderne leser jeg slik: Anne M. Hansen, Hilda Johannessen, Herman Christensen, Carl Olsen, Ole Evensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.