Gå til innhold
Arkivverket
Britt Frank

Andreas (Larsen) Beck, f. ca. 1864 i Balsfjord

Recommended Posts

Britt Frank

Hallo,

jeg vil gjerne vite hans fødsels-/dåpsdato, jeg finner det hverken i databasen for døpte i Balsfjord eller i de skannede kirkebøkene for årene 1864-1865.

Hans foreldre var Lars Andreassen Beck, f. 1821 i Balsfjord og Johanna Dorthea Hansdatter, f. 1826/1827 - de bodde på gården Bomstad i Balsfjord.

Det var sikkert også skifte etter Andreas (Larsen) Beck etter hans død i 1914, men det er visst heller ikke lagt ut på Digitalarkivet. Jeg vil gjerne også vite hva som står i skiftet.

På forhånd takk.

Mvh

Britt Frank

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bergiverson

Andreas confirmed 1879 Balsford # 44 You will find Andreas Beck 1910 in Tromsø

see # 44

Kildeinformasjon: Troms fylke, Balsfjord i Balsfjord, Ministerialbok nr. 4 (1871-1883), Konfirmerte 1879, side 118.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6712&idx_id=6712&uid=ny&idx_side=-118

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061212610118.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Britt Frank

Thanks for info about Andreas' confirmation! Now I found his cristening in the churchbooks of "Tromsøsund".

@SAT: Jeg vil likevel fortsatt gjerne vite hva som står i skiftet etter ham. Han døde ombord på "Fram" i mars 1914. Ved FT 1910 bodde familien i Vestregate 57, Tromsø.

Mvh

Britt Frank

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Britt Frank

Thanks again, even if I already had most of these information - Andreas was my great-grandfather.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.