Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Skannede kirkebøker

Recommended Posts

Jeg leter etter kirkebok for Mandal 1878. Eksisterer den ?

Fra startsida er for skanna kirkebøker er det i venstre kolonne lenket opp en soknehistorikk. I soknehistorikken for Vest-Agder finner du at Mandal hørte til Halse prestegjeld. Riktig kirkebok skal derfor være Halse ministerialbok nr. A15 (1873-1879).

• 1 måned senere...

Søker etter dato for inngått ekteskap mellom Anne Kiøsteldatter f.1759 i Aurskog og Anders Eriksen f.1759 i Blaker. har studert alle sidene i kirkebok for aurskog og blaker fra 1780 og fremover, men kan ikke finne dem. jeg vet de er født i henholdsvi aurskog og blaker. jeg vet hvem som er foreldrene og jeg vet at de bor på plassen fiellet under jødahl store i 1801 der eldste sønnen er 16 år. kan dere hjelpe meg med dette?

Takk for spørsmålet som jeg dessverre ikke har svar på stående fot. Det kan være vanskelig å lese kirkebøker fra denne perioden, og de kan jo være vigd i ett annen sokn. Jeg vil anbefale deg å stille dette spørsmålet i vårt brukerforum som har mange lesere. Man vil da som oftest få svar fort og mange av våre brukere har en lokalkunnskap som kommer godt med i slike tilfeller.

Men før du stille spørsmål der vil jeg be deg om å oppdatere din brukerprofil med ditt fulle navn slik som vi skriver i våre retningslinjer. Les mer om dette her:

Ordensregler for debattene

Lykke til!

Søker etter dato for inngått ekteskap mellom Anne Kiøsteldatter f.1759 i Aurskog og Anders Eriksen f.1759 i Blaker. har studert alle sidene i kirkebok for aurskog og blaker fra 1780 og fremover, men kan ikke finne dem. jeg vet de er født i henholdsvi aurskog og blaker. jeg vet hvem som er foreldrene og jeg vet at de bor på plassen fiellet under jødahl store i 1801 der eldste sønnen er 16 år. kan dere hjelpe meg med dette?

Takk for svar, men jeg har søkt i alle tilliggende kirkesogn for å kunne finne dem. Hennes foreldre døde i 1773 og hun kan ha blitt flyttet til sin fars tante(? Bor også i aurskog), men dette vet jeg ingenting om. Kan finne hennes bror som konfirmert da det skjedde før foreldrene døde, men ikke henne. Kan det eksistere en kirkebok,-side som ikke er blitt scannet?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.