Gå til innhold
Arkivverket
Rune Thorstensen

Dødsmelding/skifte i Bergen 11.01.1962 Fredrik F. Fjørstad.

Recommended Posts

Rune Thorstensen

I databasen over skifte i Bergen finner jeg at det døde en Fredrik F. Fjørstad med adresse Hellebakken 2 den 11.01.1962. Jeg har grunn til å tro at det er Fredrik Fredriksen Fjørstad, sønn av Fredrik Aleksandersen Fjørstad og hustru Mina Kristine.

Jeg skulle gjerne fått opplyst hvem som er nevnt i dødsmeldingen/skifte etter ham, samt fødselsdato og evt. sted for Fredrik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Han var født i Nordfjord 26. mars 1911 og etterlot seg enken Karoline og ti barn, Nora, Martha, Laila, Karl, Anna, Fredrik, Vigdis, Sylvia, Elvira og Rita.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Thorstensen

Hjertelig takk for tilbakemeldingen en tidlig søndag morgen. Jeg er svært takknemlig.

Står det bosted på noen av disse barna?

Om du leser mitt svar har du noen formening når materialet fra skifteretten for 1986 er tilgjengelig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Det vil komme ett eller to billass fra Bergen tingrett den kommende uken. Jeg regner med at skiftematerialet snart er kommet på plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Thorstensen

Takk igjen. Da er det bare å smøre seg med litt mer tålmodighet. Det har jeg heldigvis en del igjen av fremdeles. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Bergen tingrett vil komme med tre lass denne uken. De vil bli levert fredag. Der er skifterettens materiale.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Thorstensen

Mange takk for meldingen. Da får jeg drøye litt til før jeg legger inn spørsmålet om skifte i 1986 på nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Thorstensen

Jeg tillater meg å ta denne saken frem igjen, i håp om at skiftet det gjelder nå er tilgjengelig for Statsarkivet i Bergen.

Av hensyn til personvernet, kan eventuelt svar sendes meg på e-post : rthors@online.no

Johan Nikolai Fredriksen Fjørstad 1909 - død i Bergen 26.08.1986.

Endret av Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Steffen

Ovanfor er enka etter Fredrik Fjørstad, Karoline nemnd( fødd Ødegård). Har de nokre

opplysningar om ho? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Thorstensen
På 11.11.2017 den 21.43, Steffen skrev:

Ovanfor er enka etter Fredrik Fjørstad, Karoline nemnd( fødd Ødegård). Har de nokre

opplysningar om ho? 

Er det Fredrikke Karoline Nikolaisen(Ødegård 16.12.1915-18.07.1968) du mener, så var foreldrene hennes Alexander Nikolai Johansen Ødegård 1880- før 1943 og Kristina Johanne Alexandersdtr. 05.05.1875-07.08.1943.

Endret av Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Steffen

Takkar så mykje. Dette kan heilt sikkert stemme. Har aldri før høyrt namnet Fredrikke bli brukt, men det var vel ofte slik at ein nytta kanskje berre det eine namnet. Kor kan eg finne meir informasjon om denne familien ? Veit du det? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive