Gå til innhold
Arkivverket

Nytt på NSF's slektshistoriewiki

Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Har lagt ut lenker til:

3 jordebøker under Matrikler og jordebøker

• Munkelivs eldste jordebok
  • Oslo og Hamar bispedømes jordebok 1574-1577 (Pouel Huitfeldts stiftsbok)
  • Jordebok for Nordmøre futedøme : (Riksarkivet i Oslo, Rentekammeret, Landkommisjonen 1661 pk. 28)

Møre og Romsdal

• Heimar og ætter i Stangvik. 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken virker fint for meg, men om du ikke har norsk ip vil mange bøker være utilgjengelig.

Mvh Michael

Ja du er heldig.

Men jeg forutsetter at Telemark fortsatt er i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alltid Bad Request når jeg bruker Internet Explorer til å aksesserer bøker på nb.no  Virker med andre browsere.

Takk for hjelpen.

Jeg lastet ned Google Chrome og da virket oppslaget på e-bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt ut lenker til flere matrikler. Med flere lenker ble det behov for omorganisering for å få siden mer oversiktlig. Jeg har også flyttet lenkene til skattematriklene 1647 dit.

Har også lagt ut lenke til "Eidsvoll bygds historie. 1:2 : Bygdehistorien 1700-1914" her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til: Tromsø-seminarister : biografiske oplysninger om seminarister som er dimittert fra (Trondenes og) Tromsø seminar : 1829-1879 er lagt ut under "Bøker med biografisk informasjon" - se: skoler.

Forøvrig har "Liste over digitaliserte bygdebøker" rundet 22 222 treff.

Endret av Kari Thingvold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, Geir!

Jeg la ut lenke til denne i dag fra Hedmark: Fra arkivene : kronologisk fortegnelse. 1 : Fødte og døpte i Hof sogn 1800-1815 kronologisk fortegnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører ikke den boka til under Kildeskrifter?

En annen ting: Er det mulig å endre tittelen på Bygdebok-sidene til noe mer generelt? På forsiden står det "By- og bygdehistorie". Et like dekkende ord er "lokalhistorie".

Når jeg først er i gang. Jeg er ikke sikker, men mye tyder på at lenkene ikke fungerer med Internet Explorer. Hvis det er riktig fører det til at SVÆRT MANGE brukere som ikke er klar over dette ikke får noe utbytte at sidene - dvs at bruken av sidene kan være mye mindre enn det som er mulig. Jeg har spurt nb.no om IE er et problem, men har ikke fått noe fornuftig svar. Hadde det vært mulig å foreta et en liten undersøkelse for å finne ut om det virkelig er slik at IE er et problem for mange, og hvis så, legge inn info på wikien om at man må bruke andre browsere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider