Gå til innhold
Arkivverket

Bergen - oppslag i FT 1875


Hans Gangstø
 Del

Recommended Posts

Hei !

Finnes det muligheter for manuell oppslag i FT 1875 for Bergen ?

Jeg sliter med å finne hvor en familie fra Rolvsvåg i Samnanger befinner seg etter 1865.

I FT 1865 er følgende familie registrert på Rolvsvåg;

" Distriktsnr. Side Skuledistrikt Sokn Prestegjeld Gard Overskrift 371 6 267 14de 15de og 16de Samnanger Os Rolsvaag* 1

Personnr. Hushald Førenamn Etternamn Fam. stilling Yrke Sivilstand Alder Kjønn Fødestad 2250 21 1 Rangele Jakobsd. Deres Føderaadskone e 73 k Vossevangens Prgj. fglass.gif 2251 22 Cesele Nielsd. Hendes Datter ug 34 k Os Prgj. fglass.gif 2252 23 Agate Mortensd. Datterens Datter ug 9 k Os Prgj. fglass.gif 2253 24 Thorgels Ols. Hendes Søn ug 1 m Os Prgj. fglass.gif

 

Jeg har funnet Agate og Thorgels senere, Agate dør i Os 1886 og Thorgels i Samnanger i 1852 ( Kalt Torgils Olsen Vaage)

Imidlertid finner jeg ikke Thorgels sin konfirmasjon i Os og heller ikke noe om Cesele Nielsdatter, hverken i FT 1900 eller i kirkebøkene for Os/Samnanger, heller ikke som utflyttet. Jeg tenker at de kanskje har flyttet et annet sted, nærliggende å tenke Bergen etter 1865.

 

Ville satt stor pris på om det var mulig å se etter disse i FT 1875.

 

Mvh

Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil berre legga til her Cesilie/ Cissela Nielsdtr. frå Rolvsvåg (Rolsvaag) lever og bur i Samnanger seinsommaren 1874. Då får ho som ugift dame sonen Nils Andreas med enkjemannen Nils Andersson Trengereide. - Guten, Nils Andreas, er fødd den 30. juli 1874 i Os, men han dør allereie den 11. august samme året. Mora Cesilie er då busett på Solbergtræet i Samnanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil berre legga til her Cesilie/ Cissela Nielsdtr. frå Rolvsvåg (Rolsvaag) lever og bur i Samnanger seinsommaren 1874. Då får ho som ugift dame sonen Nils Andreas med enkjemannen Nils Andersson Trengereide. - Guten, Nils Andreas, er fødd den 30. juli 1874 i Os, men han dør allereie den 11. august samme året. Mora Cesilie er då busett på Solbergtræet i Samnanger.

 

Veldig bra !

Takk skal du ha. Da nærmer vi oss 1875 - forhåpentligvis kan det også komme fram hvor hun er i 1875.

Mvh

Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da FT 1875 for Bergen nå er på nettet, har jeg sett gjennom denne uten å finne sport etter familien i Bergen eller nærliggende områder som er tilgjengelige på nett.

Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.