Gå til innhold
Arkivverket
Hans Gangstø

Bergen - oppslag i FT 1875

Recommended Posts

Hans Gangstø

Hei !

Finnes det muligheter for manuell oppslag i FT 1875 for Bergen ?

Jeg sliter med å finne hvor en familie fra Rolvsvåg i Samnanger befinner seg etter 1865.

I FT 1865 er følgende familie registrert på Rolvsvåg;

" Distriktsnr. Side Skuledistrikt Sokn Prestegjeld Gard Overskrift 371 6 267 14de 15de og 16de Samnanger Os Rolsvaag* 1

Personnr. Hushald Førenamn Etternamn Fam. stilling Yrke Sivilstand Alder Kjønn Fødestad 2250 21 1 Rangele Jakobsd. Deres Føderaadskone e 73 k Vossevangens Prgj. fglass.gif 2251 22 Cesele Nielsd. Hendes Datter ug 34 k Os Prgj. fglass.gif 2252 23 Agate Mortensd. Datterens Datter ug 9 k Os Prgj. fglass.gif 2253 24 Thorgels Ols. Hendes Søn ug 1 m Os Prgj. fglass.gif

Jeg har funnet Agate og Thorgels senere, Agate dør i Os 1886 og Thorgels i Samnanger i 1852 ( Kalt Torgils Olsen Vaage)

Imidlertid finner jeg ikke Thorgels sin konfirmasjon i Os og heller ikke noe om Cesele Nielsdatter, hverken i FT 1900 eller i kirkebøkene for Os/Samnanger, heller ikke som utflyttet. Jeg tenker at de kanskje har flyttet et annet sted, nærliggende å tenke Bergen etter 1865.

Ville satt stor pris på om det var mulig å se etter disse i FT 1875.

Mvh

Hans Gangstø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje Hatvik

Vil berre legga til her Cesilie/ Cissela Nielsdtr. frå Rolvsvåg (Rolsvaag) lever og bur i Samnanger seinsommaren 1874. Då får ho som ugift dame sonen Nils Andreas med enkjemannen Nils Andersson Trengereide. - Guten, Nils Andreas, er fødd den 30. juli 1874 i Os, men han dør allereie den 11. august samme året. Mora Cesilie er då busett på Solbergtræet i Samnanger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Gangstø

Vil berre legga til her Cesilie/ Cissela Nielsdtr. frå Rolvsvåg (Rolsvaag) lever og bur i Samnanger seinsommaren 1874. Då får ho som ugift dame sonen Nils Andreas med enkjemannen Nils Andersson Trengereide. - Guten, Nils Andreas, er fødd den 30. juli 1874 i Os, men han dør allereie den 11. august samme året. Mora Cesilie er då busett på Solbergtræet i Samnanger.

Veldig bra !

Takk skal du ha. Da nærmer vi oss 1875 - forhåpentligvis kan det også komme fram hvor hun er i 1875.

Mvh

Hans

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Gangstø

Da FT 1875 for Bergen nå er på nettet, har jeg sett gjennom denne uten å finne sport etter familien i Bergen eller nærliggende områder som er tilgjengelige på nett.

Hans Gangstø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.