Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Adolf Justin Johnsen f. 17.08 1883 Brønnøy-til USA 1902

Recommended Posts

Trenger litt hjelp med å finne denne karen som utvandret til Amerika. Muligens finne ut om han giftet seg og fikk barn. Han ble født 17.08 1883 i Brønnøy,hans foreldre var John Sivert Sivertsen (f. i Beitstad) og Lovise Bergithe Andreasdatter( f. på Ulvingen,Vega)

Finner Adolf konfirmert på Vega 19.06 1898,men har ikke funnet ham i 1900-tellinga.

Her er utreisen fra Trondheim http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=emitrond&gardpostnr=99593&merk=99593#ovre

Han kan ha tatt etternavnet Torgnes/Torgnæs . Det er feil alder på ham her ved utreisen,men ingen tvil om at det er rett kar.

Kanskje noen med tilgang til 1910-telling i Usa klarer å hjelpe meg med å finne ham ?

Jeg har navnene bakover på hans foreldre og besteforeldre,samt stedene de har bodd på.Det er bare Adolf jeg er interessert i å prøve å finne livsløpet til.

Mvh Anne J.

Adolf Justin Hetman f. 1883 d. 1935. Til Amerika (Baldwin WI) 1902. g. ca. 1904 Anette Julie Lyng Andreasdtr. (Fra Torgnes lille i Brønnøy). De hadde to sønner og ble skilt. Adolf g. ca. 1920 Lena C. Ellingsen (f. ca. 1875 Norge d. 1956). Bosted San Francisco CA. Han kalte seg Adolph Sivertsen i Amerika.

Adolfs familie skal inn i bind 3 av Brønnøy bygdebok som kommer neste år ( under gården Stor-Torgnes). Skulle du komme over eksakte giftermålsår og mer om lena er jeg interessert i å høre om det.

Mvh

Tor Mathisen

(tor.mathisen@somna.kommune.no)

California, San Francisco Area Funeral Home Records, 1895-1985

about Adolph Sivertsen

Name: Adolph Sivertsen Gender: Male Race: Caucasian (White) Birth Date: 17 Aug 1883 Birth Place: Norway Age: 51 Death Date: 21 Jan 1935 Spouse: Lena Sivertsen Father: John Sivertsen Funeral Home: H. F. Suhr Company

Hjertelig takk for god hjelp,dette var mer enn jeg hadde håpet på ! Jeg jobber med etterslekta til Adolfs halvbror, (Christian) Schønning Johnsen som ble født i Buksnes 1875.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.