Gå til innhold
Arkivverket
Ole Bjørn Darrud

General og president Ulysses Grant til Telemark i juli 1878

Recommended Posts

Ole Bjørn Darrud

Hei,

general Grant besøkte Telemark på sin 2 års verdensreise etter at presidentperioden var over.

Han skal ha vært innom ca 18.7. 1878.

Noen som har noen detaljer om besøket?

Reiserute?

Reisemåte?

Hvem besøkte han?

I Aftenposten 20. og 22.7.78. nevnes besøket i Telemark. 20.7. refereres det til rykter om at han skulle komme til Skien med kanalbåten, noe han ikke gjorde.

mvh

Ole Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Dobbeltposting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag T. Hoelseth

Dobbeltposting.

Trenger vel ikke å postlegge dette hver gang, selv om hensikten er god... Det ser ut til at mange opplever dette problemet daglig, og det skyldes et svært tregt system som gjør at det tar nesten et minutt, hvis ikke mer, fra man klikker på "Svar nå" til innlegget viser seg. I mellomtiden trykker mange på "Svar nå" fordi man blir for utålmodig eller tror man har glemt å trykke på knappen. Kanskje systemansvarlig får gjort noe med problemet på nyåret, for det føles nokså frustrerende...

DTH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar Oddløkken

Trenger vel ikke å postlegge dette hver gang, selv om hensikten er god... Det ser ut til at mange opplever dette problemet daglig, og det skyldes et svært tregt system som gjør at det tar nesten et minutt, hvis ikke mer, fra man klikker på "Svar nå" til innlegget viser seg. I mellomtiden trykker mange på "Svar nå" fordi man blir for utålmodig eller tror man har glemt å trykke på knappen. Kanskje systemansvarlig får gjort noe med problemet på nyåret, for det føles nokså frustrerende...

DTH

Dette har vel vært sagt i lengre tid at problemet med tregheten skal forsøkes løst Dag, men det tar nok sin tid å få skikk på disse serverne.

Men det er i hvertfall ikke nødvendig å trykke flere ganger!

Innleggene legger seg inn ved første tastetrykk!

Dette har vel vært sagt i lengre tid at problemet med tregheten skal forsøkes løst, men det tar nok sin tid å få skikk på disse serverne.

Men det er i hvertfall ikke nødvendig å trykke flere ganger!

Innleggene legger seg inn ved første tastetrykk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ole Bjørn Darrud

i den grad det er til hjelp så ble innlegget skrevet på iPad (som nå). Ved oppdatering gikk det ca 1 minutt så kom det en feilkode/melding.

Jeg burde ha sjekket forumet før jeg gjentok prosessen (med samme feilmeling).

Håper det går bra uten feilmelding denne gangen.

;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar Oddløkken

i den grad det er til hjelp så ble innlegget skrevet på iPad (som nå). Ved oppdatering gikk det ca 1 minutt så kom det en feilkode/melding.

Jeg burde ha sjekket forumet før jeg gjentok prosessen (med samme feilmeling).

Håper det går bra uten feilmelding denne gangen.

;-)

Det kan nok sikkert også være en del av årsaken til at innlegg og posteringer legger seg inn flere ganger, det er ikke sikkert prosessorene i alle medier som brukes til posteringer arbeider like raskt :)

Men det er et interessant tema da, så det gjør ittno om det er flere utgaver for min del ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.