Gå til innhold
Arkivverket

General og president Ulysses Grant til Telemark i juli 1878


Ole Bjørn Darrud
 Del

Recommended Posts

Hei,

 

general Grant besøkte Telemark på sin 2 års verdensreise etter at presidentperioden var over.

Han skal ha vært innom ca 18.7. 1878.

Noen som har noen detaljer om besøket?

Reiserute?

Reisemåte?

Hvem besøkte han?

 

I Aftenposten 20. og 22.7.78. nevnes besøket i Telemark. 20.7. refereres det til rykter om at han skulle komme til Skien med kanalbåten, noe han ikke gjorde.

 

mvh

Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltposting.

Trenger vel ikke å postlegge dette hver gang, selv om hensikten er god... Det ser ut til at mange opplever dette problemet daglig, og det skyldes et svært tregt system som gjør at det tar nesten et minutt, hvis ikke mer, fra man klikker på "Svar nå" til innlegget viser seg. I mellomtiden trykker mange på "Svar nå" fordi man blir for utålmodig eller tror man har glemt å trykke på knappen. Kanskje systemansvarlig får gjort noe med problemet på nyåret, for det føles nokså frustrerende...

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel ikke å postlegge dette hver gang, selv om hensikten er god... Det ser ut til at mange opplever dette problemet daglig, og det skyldes et svært tregt system som gjør at det tar nesten et minutt, hvis ikke mer, fra man klikker på "Svar nå" til innlegget viser seg. I mellomtiden trykker mange på "Svar nå" fordi man blir for utålmodig eller tror man har glemt å trykke på knappen. Kanskje systemansvarlig får gjort noe med problemet på nyåret, for det føles nokså frustrerende...

 

DTH

 

 

Dette har vel vært sagt i lengre tid at problemet med tregheten skal forsøkes løst Dag, men det tar nok sin tid å få skikk på disse serverne.

Men det er i hvertfall ikke nødvendig å trykke flere ganger!

Innleggene legger seg inn ved første tastetrykk!

 

 

 

Dette har vel vært sagt i lengre tid at problemet med tregheten skal forsøkes løst, men det tar nok sin tid å få skikk på disse serverne.

Men det er i hvertfall ikke nødvendig å trykke flere ganger!

Innleggene legger seg inn ved første tastetrykk!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i den grad det er til hjelp så ble innlegget skrevet på iPad (som nå). Ved oppdatering gikk det ca 1 minutt så kom det en feilkode/melding.

Jeg burde ha sjekket forumet før jeg gjentok prosessen (med samme feilmeling).

Håper det går bra uten feilmelding denne gangen.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i den grad det er til hjelp så ble innlegget skrevet på iPad (som nå). Ved oppdatering gikk det ca 1 minutt så kom det en feilkode/melding.

Jeg burde ha sjekket forumet før jeg gjentok prosessen (med samme feilmeling).

Håper det går bra uten feilmelding denne gangen.

;-)

 

Det kan nok sikkert også være en del av årsaken til at innlegg og posteringer legger seg inn flere ganger, det er ikke sikkert prosessorene i alle medier som brukes til posteringer arbeider like raskt :)

 

Men det er et interessant tema da, så det gjør ittno om det er flere utgaver for min del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.