Gå til innhold
Arkivverket
Mette Søreide

Søker info om Hans Konrad(Konrad/Conrad)Torgersen, f. 23.8 1863 i Strømsø

Recommended Posts

Mette Søreide

Min tippoldemor, Severine(Syverine) Helgesdtr, f 22.3.1867 i Vang på Hedemarken, utvandret til Amerika i 1884.

Min oldemor, Ella Torgersen ble født i Minneapolis 11.11.1889. Hennes bror Conrad ble født i New York i 1891.

Jeg har egentlig ingen opplysninger om Ellas far, bortsett fra at han het Konrad Torgersen, og håper at det er riktig mann jeg leter etter.

Severine kom hjem til Norge som enke med 2 små barn, og bosatte seg på nytt i Vang. I FT-1910 finner jeg dem i Moss.

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hva som skjedde med Konrad? Giftet de seg i Minneapolis?Døde han i Amerika?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Ella Torgersen Sande, "Norway, Marriages, 1660-1926"

groom's name: Asbjørn Andersen Tomten groom's birth date: 1888 groom's birthplace: groom's age: bride's name: Ella Torgersen Sande bride's birth date: 1889 bride's birthplace: Mineapolis, U.S.A. bride's age: marriage date: 27 Jan 1911 marriage place: Moss, Østfold, Norway groom's father's name: Anders Kristiansen Kartemtun groom's mother's name: bride's father's name: Konrad Torgersen

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/N7B9-6B9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mette Søreide

Takk, disse opplysningene har jeg fra før. Anders Christiansen het Kartomten, og hans sønn Asbjørn forkortet det til Tomten da han flyttet til Kristiania.

Men går det an å finne opplysninger om giftemål mellom Severine og Konrad i Amerika?

Jeg mangler også opplysninger om hva som skjedde med sønnen til Severine og Konrad,- som også het Konrad/Conrad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mette Søreide

Heisann og takk for svar. Tror de var over flere ganger. Dette var før yngste sønn Konrad ble født.

Finnes det arkiver/lenker jeg kan søke i for å finne opplysninger om Konrad Torgersen i USA? Vielsesattest, dødsattest eller lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive