Gå til innhold
Arkivverket

Tre søsken Ruud født i Ringsaker


Steinar Vasaasen
 Del

Recommended Posts

Min bestefars nest eldste søster Nicoline Pedersdatter fikk 4 barn utenfor ekteskap med 3 forskjellige menn. Tre av barna vokste opp på Kjeldbakken i Åsmarka i Ringsaker:

Torvald f. 13.06.1880

Inga f. 30.11.1885

Alvhilde f. 07.01.1893

 

Alle tre flyttet fra Ringsaker og har i 1910 etternavnet Ruud.

 

Torvald Ruud bor da i Skien som baker

Inga Ruud og Alvhilde Ruud bor i Oslo.

 

Der slutter for meg alle spor.

 

Er det noen som har kunnskap om disse ? Finnes etterkommere ? Alle tips mottas med takk!

 

Nyttårshilsen til alle!

 

Steinar Vasaasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner denne,men vet ikke om det er "din" Torvald Ruud.

name: Thorwald Ruud titles & terms: event: Census event year: 1940 event place: Brookline Town, Norfolk, Massachusetts, United States gender: Male age: 60 marital status: Married race (original): race (standardized): White relationship to head of household (original): relationship to head of household (standardized): Head birthplace: Norway estimated birth year: 1880 residence in 1935: Same Place enumeration district number: 11-51 family number: 179 sheet number and letter: 7B line number: 64 nara publication number: T627 nara roll number: 1625 digital folder number: 005460897 image number: 00641

Household Gender Age Birthplace head Thorwald Ruud M 60 Norway

 

wife Maria Ruud F 45 Massachusetts

 

stepdaughter Kaino Sironen F 25 Massachusetts

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/K4NW-79Z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, men jeg er usikker på om dette er den rette Thorvald Ruud.

 

I følge U.S. City Directories 1940 har denne Thorwald en "J." som mellomnavn. Hvis dette stammer fra hans patronym burde det vært en "M" for Martinus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som står ved navnet til Inga? Noe om en attest?

(nr 62)

 

Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Ringsaker i Ringsaker, Ministerialbok nr. 12 (1879-1890), Fødte og døpte 1885, side 80.

Permanent sidelenke:http://www.arkivverk...ny&idx_side=-86

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...70110650842.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at Inga er i Stor-Elvdal i 1900. Thorvald flyttet også dit i 1903. To av søknenes tanter hadde bosatt seg der, Julie gift med Kristian Kværnmoen.

Jeg har også kommet over et spor til etter Inga. Ved konfirmasjonsinnføringen i kirkeboka, står det "attest til Kb.havn 9.7.1912." Det med at attesten(e) er datert etter at hun faktisk har flyttet, er ikke uvanlig. De har først etterspurt attest hos presten, når de faktisk trenger den. De kunne f.eks. trenge attest når de skulle gifte seg. Det kan jo tenkes at Inga blir gift sommeren 1915 ?? Men hvor ? Jeg har lett igjennom kirkebøkene til Gamle Aker kirke som hennes adresse i 1910 sognet til, uten resultat så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.