Gå til innhold
Arkivverket
Liv Biseth Berger

Fødselsregistrering

Recommended Posts

Liv Biseth Berger

Jeg ber om et søk i Folkemengdens bevegelser, da jeg ikke finner dåp på følgende person: Ruth Evelyn Jamesson (Jamessen) født i Kr.ania 11.12.1900. Mor er Anna Josefine Jamesson født Kristoffersen og født 02.04.1873 i Fredrikstad. På FT 1900 for Kr.ania på Sørligt. 52, bor hun midlertidig med bosted Skien. Hun er metodist. Faren til barnet er antagelig James Anton Jameson som oppholder seg i Skien i FT 1900.

Anna Josefine Jamesson får sønnen Trygve Jamesson 17.12.1902 i Porsgrunn. Heller ikke her finner jeg barnedåp. Grunnen kan være at moren er metodist. Noe ekteskap er ikke funnet, men hun blir skilt før 1910 fra barnefaren.

Ruth Evelyn Jamesson emigrerer til USA i 1928.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Det er Riksarkivet som har folkemengdens bevegelser 1814-1960 (Statistisk sentralbyrå). Jeg har derfor flyttet spørsmålet til "Spør Riksarkivet".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solveig R Håklev

Ruth Evelyn er født og døpt på Rikshospitalet i Oslo,

nr 515

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Rikshospitalet, Ministerialbok nr. F 0011 (1898-1900), Fødte og døpte 1900, side 313.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1844&idx_id=1844&idx_listetype=dp&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-321

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050830041047.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Liv Biseth Berger

Tusen takk til Solveig.

Jeg var faktisk på Rikshospitalet også, men jeg så kanskje sett på feil år. Da har jeg bekreftelsen på riktig barnefar.

Mvh Liv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.