Karin Røstvær Skrevet Januar 1, 2013 Del Skrevet Januar 1, 2013 Jeg gjør et nytt forsøk på å finne min morfar Alf Tollefsen ( Tollevsen). Med god hjelp fra noen av medlemmene på dette Forum, vet jeg allerede en god del om min morfar. Han ble født i Bergen 5.okt. 1883.Han var optiker. Farens navn var Albert Julius Tolllevsen . Morens navn var Ingeborg Marie Johannesen. Albert emigrerte til USA i 1905, Kom tilbake til Bergen i 1908. Reiste så til USA i 1915- 1916. Navnet hans er "radbrekket" flere ganger,er derfor vanskelig å finne ham. I Word War 1 Draft registration Cards 1917-1918 står det Alf Toblevsen.Han jobbet som instrument maker i et firma som het Keufell & Esser i New Jersey. I 1920 United States Federal Census står han som Alf Vollensen.Han bor i New Jersey. Jeg har skrevet til museumet som har informasjon om firmaet Keuffel & Esser og de vet ingenting om ham. Jeg har også skrevet til Hoboken Public Library. I City directories fra 1922-1923 og 1925- 1926 fant de en person som het Olaf Tolevsen og han var instrument adjuster.De trodde at det kanskje kunne være ham, og at det denne gangen var fornavnet hans som var "radbrekket" I skifte etter moren Ingeborg fra 1936 står det bare Alf USA. Dette er det jeg vet. Så kommer endelig mitt spørsmål. Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut om han giftet seg i USA og hadde han barn der. Og sist, men ikke minst, hvor og når døde han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt Østbye Skrevet Januar 1, 2013 Del Skrevet Januar 1, 2013 Kunne du legge inn lenke til den tidligere debatten ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karin Røstvær Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Del Skrevet Januar 1, 2013 Skal jeg være ærlig, så vet jeg ikke hvordan jeg gjør det. Det første innlegget ble skrevet 24, januar 2012. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mette R Francke Skrevet Januar 1, 2013 Del Skrevet Januar 1, 2013 Hei Jeg legger ved opplysningen fra www.ancestry.com U.S., World War I Draft Registration Cards, 1917-1918 about Alf Toblevsen Name: Alf Toblevsen City: Jersey City County: Hudson State: New Jersey Birth Date 5 Oct 1883 Race: White Name: Alf Vollensen [Alf Tolleuren] [Alf Colleran] Age: 36 Birth Year: abt 1884 Birthplace: Norway Home in 1920: Hoboken Ward 5, Hudson, NewJersey Race: White Gender: Male Immigration Year: 1915 Relation to Head of House: Roomer Marital Status: Single Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Able to read: Yes Able to Write: Yes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Januar 1, 2013 Del Skrevet Januar 1, 2013 Den gamle debatten om Alf Tollefsen http://forum.arkivverket.no/topic/176026-alf-tollefsen/page__view__findpost__p__1501127__hl__%2Br%F8stv%E6r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karin Røstvær Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Del Skrevet Januar 1, 2013 Den gamle debatten om Alf Tollefsen http://forum.arkivve...7__hl__+røstvær Takk for at du hjalp meg med å legge den inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karin Røstvær Skrevet Januar 3, 2013 Forfatter Del Skrevet Januar 3, 2013 Ville bare si at Jeg har letet i 1930 og1940 Census uten å finne ham. Kanskje er jeg ikke flink nok i data til å finne ut av det. Er der noen som kan sjekke det for meg. På forhånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå