Gå til innhold
Arkivverket
Heidi Økern

Etterkommere etter Hns Nikolai Jørgen Mikalsen (1852-1923) og Anne Andrea Bentsdatter (1848-1910), Gimsøy i Vågan

Recommended Posts

Heidi Økern

Jeg har lyst til å lage et slags slektshefte med forfedre og etterkommere etter dette paret.

De er mine oldeforeldre og giftet seg 4 juli 1875 i Bø i Vesterålen.

De fikk ni barn så vidt jeg vet,- Hans Andreas i 1875, Berhardine Kristine i 1877, Odin Magrenius i 1878, Johan Kristian Alfred i 1880, Peder Hilmar i 1883 (døde som liten), Peder Hilmar og Elliott Oluf i 1885, Hilda Amanda Marie i 1889 og Konstanse Nilsine i 1893. Mangler en del info om Hans, Bernhardine og Johans etterkommere. Har notert noen navn jeg fikk oppgitt av en avdød slektning en gang i tiden, men får det ikke hel til å stemme med kirkebøkene.

Jakter også på forfedre til disse. Anne Andrea Bentsdatter er opprinnelig fra Saltdal og hennes foreldre + litt mer bakover har jeg, men pga manglende kirkebøker for Gimsøy/Vågan sliter jeg litt med Hans' forfedre. Foreldrene hans er Mikael Johan Hansen f. 20. april 1823 i Gimsøy (sønn av Hans Jakobsen f ca 1783 og Sara Hansdatter f ca 1781) og Oline Maria Jensdatter Søberg fra Bø i Vesterålen. Her har jeg også en del info om hennes slekt, men lite om hans.

Vet noen om det finnes noe informasjon og Strømnes-gårdene eller gamle bilder derfra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive