Gå til innhold
Arkivverket
Monica Hegglid Berthelsen

Maria Eliasen fra Bamble

Recommended Posts

Jeg har leitet veldig etter en avdød slektning som ble født i 1834 i Hasseldalen, Bamble. Da het hun Aaste Maria Hasseldalen (Andersen). Jeg har postet noe om henne før, men nye opplysninger gjør at jeg egentlig leiter etter ei helt "ny" dame. Hun emigrerte til Amerika sammen med sin mann Hans Eliassen i 1870. De hadde med 2 barn. Kilder i Amerika sier at hun døde under fødsel av tvillinger, men ingen vet når og helt hvor. Siste sted jeg har funnet henne er Fort Howard, Wisconsin - da oppført som Maria Eliasen. Kan noen finne noe på dette navnet. Mulig at hun er gravlagt i Sugar Creek.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Elias Hansen

Norway, Baptisms, 1634-1927 christening: 04 Nov 1866 LANGESUND,​TELEMARK,​NORWAY parents: Hans Eliasen,​ Aaste Marie Andersdr

Anne Johanne Eliasen Rogn

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 02 Jan 1870 christening: 06 Mar 1870 Langesund,​ Telemark,​ Norway residence: 1870 Langesund,​ Telemark,​ Norway parents: Hans Eliasen Rogn,​ Aaste Andersen

DØDSFALLET:

Aaste Marie Eliassen

Wisconsin, Deaths and Burials, 1835-1968 birth: 1836 Norway death: 28 Feb 1876 Fort Howard,​ Wisconsin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, dette er nok samme dama, men hun endret navn da hun flyttet til USA. Søkte derfor på nytt og fant henne. Tusen takk...

Monica

Lenker til ditt forrige tema. Du mener altså at dødsregistreringen i innlegg #11 (og i innlegget over her) ikke gjelder "din" Aaste Marie?

http://forum.arkivve...sen-fra-bamble/

De bodde jo også i Fort Howard i 1870.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.