Petter Rimtun Skrevet Januar 7, 2013 Del Skrevet Januar 7, 2013 Hei Leter etter en fødsel i Sarpsborg i januar 1930, men alt etter desember 1929 er låst grunnet personvern. Jeg mente det var en 80-års klausul på fødsler (mulig jeg ta feil). Nå er jo dette 83 år siden. Vet dere om disse 2-3 årene etter 1930 snart blir frigjort her på digitalarkivet? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Januar 8, 2013 Del Skrevet Januar 8, 2013 Leter etter en fødsel i Sarpsborg i januar 1930, men alt etter desember 1929 er låst grunnet personvern. Jeg mente det var en 80-års klausul på fødsler (mulig jeg ta feil). Nå er jo dette 83 år siden. Vet dere om disse 2-3 årene etter 1930 snart blir frigjort her på digitalarkivet? I dåpslistene forekommer det opplysninger om adopsjoner. Etter adopsjonsloven av 1935 er slike opplysninger klausulert i 100 år. Vi har tatt høyde for at barn inntil 4-5 års alder kunne bli adoptert i 1935, og at opplysninger om adopsjon kan være ført inn i kirkeboka i forbindelse med dette. Fødte og døpte publiseres derfor ikke lenger enn til og med 1929, og først i 2035 kan en ny årgang publiseres. Det er likevel mulig å be det aktuelle statsarkiv om oppslag i ei bestemt kirkebok, slik at du kan få opplysninger, om ikke annet skulle være til hinder for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts