Gå til innhold
Arkivverket
Petter Rimtun

Sapsborg fødsler 1930

Recommended Posts

Petter Rimtun

Hei

Leter etter en fødsel i Sarpsborg i januar 1930, men alt etter desember 1929 er låst grunnet personvern.

Jeg mente det var en 80-års klausul på fødsler (mulig jeg ta feil). Nå er jo dette 83 år siden.

Vet dere om disse 2-3 årene etter 1930 snart blir frigjort her på digitalarkivet?

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Leter etter en fødsel i Sarpsborg i januar 1930, men alt etter desember 1929 er låst grunnet personvern.

Jeg mente det var en 80-års klausul på fødsler (mulig jeg ta feil). Nå er jo dette 83 år siden.

Vet dere om disse 2-3 årene etter 1930 snart blir frigjort her på digitalarkivet?

I dåpslistene forekommer det opplysninger om adopsjoner. Etter adopsjonsloven av 1935 er slike opplysninger klausulert i 100 år. Vi har tatt høyde for at barn inntil 4-5 års alder kunne bli adoptert i 1935, og at opplysninger om adopsjon kan være ført inn i kirkeboka i forbindelse med dette. Fødte og døpte publiseres derfor ikke lenger enn til og med 1929, og først i 2035 kan en ny årgang publiseres.

Det er likevel mulig å be det aktuelle statsarkiv om oppslag i ei bestemt kirkebok, slik at du kan få opplysninger, om ikke annet skulle være til hinder for det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive