Gå til innhold
Arkivverket
Kari Solveig Grimstad

Petter August Martinsen Aagaard, hans bosteder

Recommended Posts

Kari Solveig Grimstad

Hei

Ovennevnte er min oldefar. Han er født på Skauge i Tune 25.05.1858. Flyttet til Gressvik, Onsøy i ca 1881 med familien. Han ble jaget fra bygda før 1900 (finner han ikke i folketellingen da) av sine sønner da det kom frem at han hadde fått et barn med en annen. Han kom aldri tilbake. I 1910 bodde han i Heddal og var opsynsmand. Det fant Statsarkivet i Oslo ut. Det har blitt fortalt meg at han har vært i Bergen og Odda og at han døde i Halden i des. 1935. Skulle gjerne ha vist hans vei videre i livet og om det er riktig at han døde i Halden. Statsarkivet i Oslo finner ikke ut om det er riktig. Kan dere finne noe mer ut om han via flytteprotokoller e.l.

Mvh Kari

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Vi har sjekket Bergen folkeregister, som begynner fra 1. februar 1912. Vi finner ham ikke der opp til 1929. Han står ikke i adressebøkene for Bergen. Han er ikke ført blant døde i Odda, og heller ikke i Bergen.

Dersom han var industriarbeider, kan han ha flyttet mellom industristedene, som dessverre stort sett ikke hadde folkeregistre før under krigen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kari Solveig Grimstad

Hei og takk for svar. Da ser det ut som om alle spor stopper i Heddal i 1910.

Skulle gjerne vist hva som skjedde videre med han.

Mnh Kari

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kari Solveig Grimstad

Hei og takk

Ja det stemmer det er han.

Jeg har nå fått rede på at han er gravlagt i Odda Des. 1935.

Mvh Kari

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.