Aase R Sæther - Gloppen Skrevet Januar 24, 2013 Del Skrevet Januar 24, 2013 Er det nokon som har erfaring med dette? http://www.webtrees.net/index.php/en/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank H. Johansen Skrevet Januar 24, 2013 Del Skrevet Januar 24, 2013 Jeg har tatt det i bruk her: http://frankhj.net/slekt/index.php?lang=nb Og er forsåvdt fornøyd. Bruker det som sekundærprogram, men vil antakelig få over hele basen min over hit etterhvert. Det er veldig greit at man har det tilgjengelig overalt der man har en internettforbindelse! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Del Skrevet Januar 24, 2013 Kan du samarbeide med andre på det? Var det mykje styr å kome i gang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank H. Johansen Skrevet Januar 24, 2013 Del Skrevet Januar 24, 2013 Man kan gi så mange man vil administrasjonstilgang til databasen, m. brukernavn og passord. Litt styr å komme igang, for man må jo leie plass på en webserver, pluss at man må laste ned og overføre alle programfilene til denne serveren. Men det gikk egentlig veldig greit å bare følge oppskrifta :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Del Skrevet Januar 24, 2013 Akkurat ja - over min forstand altså.... "Leie plass på en webserver" er ikkje akkurat det eg driv med til dagen - ! Som regel leitar eg etter ei "hvordan komme i gang"-skildring, men ser ikkje den åpenbare plassen å starte her. Kan du tenkje deg å forklare litt med enkle ord korleis - ? Du verda - der greidde eg i alle fall å opprette meg ein brukarkonto, ikkje verst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niels Hegge Skrevet Januar 24, 2013 Del Skrevet Januar 24, 2013 Programmet er gratis, men du må leie plass på ett webhotell. Det koster et par hundre kroner om året, men da får du også en del til, for eksempel eget domene navn. Jeg har jo vårt etternavn med .se etter på mine og mine barns e-postadresser. Det er ikke vanskelig og komme igang, men noen du kan ringe om du står fast under gang vil jeg anbefale om du kjenner deg usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken V. Nordberg Skrevet Januar 24, 2013 Del Skrevet Januar 24, 2013 Jeg har brukt webtrees en stund (og phpGedView før det) og har vært godt fornøyd. Jeg bruker løsningen nesten utelukkende som samarbeidsverktøy (og ikke som primært slektsprogram). Jeg har mitt private slektsprogram, men overfører grener av databasen over i webtrees dersom jeg må samarbeide med andre. Som ett slikt samarbeidsverktøy synes jeg det har fungert utmerket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Del Skrevet Januar 24, 2013 Mange takk for svar! Det er akkurat slik eg har tenkt eg kunne bruke det (jfr Balchen-debatten og andre) - så dette må eg studere meir på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå