Gå til innhold
Arkivverket

Webtrees


Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

Man kan gi så mange man vil administrasjonstilgang til databasen, m. brukernavn og passord.

 

Litt styr å komme igang, for man må jo leie plass på en webserver, pluss at man må laste ned og overføre alle programfilene til denne serveren. Men det gikk egentlig veldig greit å bare følge oppskrifta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ja - over min forstand altså....

 

"Leie plass på en webserver" er ikkje akkurat det eg driv med til dagen - !

 

Som regel leitar eg etter ei "hvordan komme i gang"-skildring, men ser ikkje den åpenbare plassen å starte her. Kan du tenkje deg å forklare litt med enkle ord korleis - ?

 

Du verda - der greidde eg i alle fall å opprette meg ein brukarkonto, ikkje verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet er gratis, men du må leie plass på ett webhotell. Det koster et par hundre kroner om året, men da får du også en del til, for eksempel eget domene navn. Jeg har jo vårt etternavn med .se etter på mine og mine barns e-postadresser. Det er ikke vanskelig og komme igang, men noen du kan ringe om du står fast under gang vil jeg anbefale om du kjenner deg usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt webtrees en stund (og phpGedView før det) og har vært godt fornøyd. Jeg bruker løsningen nesten utelukkende som samarbeidsverktøy (og ikke som primært slektsprogram). Jeg har mitt private slektsprogram, men overfører grener av databasen over i webtrees dersom jeg må samarbeide med andre. Som ett slikt samarbeidsverktøy synes jeg det har fungert utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for svar! Det er akkurat slik eg har tenkt eg kunne bruke det (jfr Balchen-debatten og andre) - så dette må eg studere meir på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.