Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Hva skjedde med Kjerstin Olsdotter (f. 1777) etter 1837, i Ärtemark, Älvsborg, Sverige?

Recommended Posts

Ja, hvor ble hun hen? Jeg klarer visst ikke knekke koden, syns det står flyttet til s. 31 event s. 131, i 1837, men der er hun ikke ifølge mine øyne. Noen som klarer å knekke denne?

SVAR

Källa: Ärtemarks kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/GLA/13663/A I/8 (1835-1840) Bildid: C0044854_00139

Takk, flott! Kan du gi meg dødsdato? Og hvor bodde hun ved død? Finner ikke dødboken for Ärtemark i SVAR, dessverre. Og hva betyr tallet 131 eller 31 tro?

Hei Erling

Ofte er det letter å lese utydelige ting i svenske kirkebøker på Arkiv digital, hvor fargebildene er gode.

Det står ett kryss foran 31. Det indikerer dødsfall. Du finner henne død i Ärtemark C:5. bilde 70 (hos Svar) eller bilde 69 hos (Arkiv Digital)

Hilsen Tor

Supplement: Her var visst Mette først.Jeg fant ikke noe løsning på hva 31 referer til. På SVAR måtte jeg til lista for fødsel og dåp for å finne bildene til C:5.

Aha, da fant jeg henne i samme bok som fødte. Død 24.01.1837 på N. Herrenäs. Var enke, men ført som hustru. Men uten tvil rett kvinne. Takk for hjelpen!

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.