Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
jonny kristiansen

Gunnar Kristiansen F.25/7 1915 Vang Hedmark

Recommended Posts

jonny kristiansen

Hei!Lurte på om Dere har noe utflytting eller noe i sjømannsruller på Gunnar Kristiansen-f-25/7-1915 Vang Hedmark.Han var min fars halvbror og historiene rundt hans skjebne er veldig vag.Håper Dere kan hjelpe meg.

Vennlig hilsen

Jonny Kristiansen

4344 Bryne.

Statsarkivet i Hamar

Det kan være nyttig å finne frem til de opplysningene som ligger lengst frem i tid først. Hvis du kan opplyse oss om Gunnars foreldres navn, samt når og hvor de døde, kan vi slå opp i deres dødsfallsmeldinger i sorenskriverarkivene for å se om det er noe informasjon der som kan være til hjelp i videre søk.

jonny kristiansen

Hei!Takk for svar.Jeg skal prøve å finne dødsdato på hans mor.Hans far vet jeg ikke fordi Gunnar hadde en annen far enn min far.

Min fars og Gunnars mor

hette Beda Karolina Gustavsdotter og ble født 13/12-1891 i Lekvattnet i Sverige og døde i Vallset,Romedal-20/10-1955.Jeg kan legge til at Gunnars far hette Anton Olsen (Grønlien).Ellers er det å tilføye at Gunnar dro til sjøs tidlig på tredvetallet,og seilte under krigen.Han skal etter sigende ha bosatt seg i USA etter krigen.

Statsarkivet i Hamar

Beda sin dødsfallsmelding fra sorenskriverarkivet gir dessverre ingen informasjon vedr. Gunnar. Vi overfører denne saken til ordinær saksbehandling, da det ser ut til at det kreves noe mere undersøkelser enn et enkelt oppslag. Det vil si at du vil få et svar uansett utfall, og det kan ta inntil 2-3 uker.

Alle ytterligere opplysninger du måtte ha kan være til hjelp. Er det sikkert at han brukte Kristiansen som etternavn? Flyttet Gunnar med sin mor fra Vang til Vallset, evt. når? Eller kjenner du til om han har bodd andre steder før han reiste ut?

jonny kristiansen

Hei!Det jeg glemte var at Gunnar ved komfen i 1929 bodde med sin mor og stefar .Da bodde de i Romedal. Han brukte da Kristiansen som etternavn. Men det kan jo godt være at han brukte Antonsen etter sin far da han dro til sjøs.

V.H Jonny Kristiansen