Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Kjell Arne Brudvik

Ole Eriksen Brudvik (f.1847) og Ingeborg (Johannesdatter) Brudvik (f.1844)

Recommended Posts

Kjell Arne Brudvik

Hei,

Jeg driver og forsker litt på Brudvik-slekten, men har stoppet litt opp.

Ole Eriksen Brudvik (født 09.05.1847), født på Haus; jobbet ved Arne Uldfabrikker, giftet seg med Ingeborg Brudvik, født Johannesdatter (født 16.05.1844), født på Haus. Sammen har de barna: Andreas Johan Olsen Brudvik (1871), Erik Olsen Brudvik (1877), Olaf Olsen Brudvik (1887) og Kari Olsen Brudvik (1888).

Det jeg lurer på er om det er mulig å finne informasjon om Ole E. Brudvik og Ingeborg Johannesdatter? Hadde vært morro om det var mulig å komme enda lenger tilbake i slektstreet.

På forhånd takk!

Med vennlig hilsen,

Kjell Arne Brudvik

Rune Bergesen

Iflg BB for Ytre Arna Fabrikkstaden, Erik Larsen M. Bruvik 1818-1897 g 1844 med Anne Olsdtr. Kyrkje Bruvik 1823-1908, de hadde 5 barn Ole i 1847 gm Ingborg Johannesdatter N. Veset 1844-1912, hennes foreldre Johannes Nilsen N. Veset 1813-1880 g 1839 med Magdeli Ingebrigtdtr. Vemmalvik 1817-1858. Her må du nok låne på Bibloteket BB for Haus og Vaksdal Bruvik sogn, for å finne mere om deres slekt.

Kjell Arne Brudvik

Takker så meget for godt svar, det var akkurat de brikkene jeg trengte som jeg var usikker på!

per aase andresen

Hei.

Er denne Olaf Olsen Brudvik (1887) den som reiste til USA i 1903 og giftet seg der i va 1904 og skilte seg i 1910 i USA.

Den Olaf jeg søker skal ha giftet seg på nytt i Ytre Arna i 1912, og reiste over tilbake til USA i 1913.

Hvis dette er rette Olaf, eller Olav, Vet du da hva navnet til hans første kone var ?

mvh

Per Aase Andresen

Ole Eriksen Brudvik (født 09.05.1847), født på Haus; jobbet ved Arne Uldfabrikker, giftet seg med Ingeborg Brudvik, født Johannesdatter (født 16.05.1844), født på Haus. Sammen har de barna: Andreas Johan Olsen Brudvik (1871), Erik Olsen Brudvik (1877), Olaf Olsen Brudvik (1887) og Kari Olsen Brudvik (1888).

Kjell Arne Brudvik

Hei Per!

Beklager sent svar; men jeg lurer på om det nok kan være samme person ja. Desverre vet nok du mer enn meg, men jeg har sendt deg en PM som du kanskje kan finne interessant!

per aase andresen

Hei Kjell Arne. Det er mange elementer som er sammenfallende med familien til den Olaf Bruvik jeg jobber med. Skal gjøre noen undersøkelser også skal jeg komme tilbake til deg noe senere. mvh Per Aase Andresen

Kjell Arne Brudvik

Usikker på om du har sett dette Per; men denne kan jo være interessant til å utdype noe?

http://www.nb.no/nbsok/nb/ae3f7436868b140c389d02e8fd2dc829?index=24#39

Nå ser jeg også at det nevnes der at han hadde 2 søstre og 1 bror; noe som ikke passer inn med den Oluf som jeg sitter og klør meg i hodet over. Samtidig er det noe merkelig over så mange sammentreff..

per aase andresen

Hei Kjell Arne.

denne Oscar Joakim Brudvik er ikke den Olav jeg er på jakt etter.

Interessant lesning, men dessverre.

mvh

Per A