Gå til innhold
Arkivverket

Leter etter Ole H.C.Willersruud, Line Jacobsdatter, Karl Ole Halvorsen


Ørn Pedersen Myhre
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Jeg prøver å finne Ole Halvorsen Christen Willersruud og Line Jacobsdatter som i 1783 får Ole på denne linken Kirkebok for Ullensaker . Men av en eller annen grunn så klarer jeg ikke å finne de hverken i folketellinger eller kirkebøker, jeg finner heller ikke barnet Ole igjen. Sikkert bare jeg som er såpass ny med dette at jeg ikke vet hvor jeg skal lete, men jeg trenger hjelp :rolleyes:

 

Leter også etter de som står her Ekteskapsprotokk Glemmen . Rettere sagt, jeg vet Elen sin historie forover og bakover til foreldrene, men jeg lurer på om den Karl Ole som står der kan være den samme Ole som blir født i 1783? Og om det ikke er det, hvor kommer Karl Ole fra? Jeg finner han ikke i en eneste folketelling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenkene dine virker ikke.

 

Ole Halvorsen

Norway, Baptisms, 1634-1927 christening: 02 Jan 1783 , ULLENSAKER, AKERSHUS, NORWAY residence: Ullensaker, Akershus, Norway

  • parents:Halvor Christensen, Line Jacobsdr

 

 

Dåpen hans,på høyre side.

Kildeinformasjon: Akershus fylke, Ullensaker, Ministerialbok nr. I 6 (1762-1785), Fødte og døpte 1783, side 254.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7640&idx_id=7640&uid=ny&idx_side=-256

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061102060183.jpg

 

En bror av Ole:

 

Jacob Halvorsen

Norway, Baptisms, 1634-1927 christening: 06 Dec 1778 , ULLENSAKER, AKERSHUS, NORWAY residence: Ullensaker, Akershus, Norway

  • parents:Halvor Christensen, Line Jacobsdr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vel den vielsen du prøvde å legge inn.

Du skriver at han het Karl Ole,men det står UNGKARL Ole Halvorsen i kirkeboken.

 

FS:

Ole Halvorsen

Norway, Marriages, 1660-1926 marriage: 20 Nov 1814 Glemmen, Ostfold, Norway

  • spouse:Elen Joensdr

 

Ministerialboken:

 

Ungkarl Ole Halvorsen og Elen Joensdatter.(Venstre side)

Kildeinformasjon: Østfold fylke, Glemmen, Ministerialbok nr. 3 (1803-1815), Ekteviede 1815, side 40-41.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-23

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...61017010450.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk, først av alt, hvordan legger jeg inn lenker som fungerer? Jeg får av en eller annen grunn ikke det til.

 

Hvordan finner jeg ut om den Ole Halvorsen som du fant er den samme som Ole Halvorsen som gifter seg med Elen? Takk for oppklaringen med Karl Ole, skjønte ingenting når noen tydet kirkeboken for meg og sa det Karl Ole der. Har aldri hørt han hadde det navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk :-) skal lese der :-) I min iver etter å finne mer glemte jeg å lese der :D Men hvordan finner jeg ut om den Ole Halvorsen som du fant er den samme som Ole Halvorsen som gifter seg med Elen? Takk for oppklaringen med Karl Ole, skjønte ingenting når noen tydet kirkeboken for meg og sa det Karl Ole der. Har aldri hørt han hadde det navnet.

 

Klarte å spore broren til den Ole som du nevner fra Ullensaker til tjeneste som musketer på Fredrikstad festning. Er det noen mulighet å finne ut om den Ole som du også fant som var født i Ullensaker og som kanskje er den samme Ole som gifter seg med Elen, om han var i militæret på festningen der nede? For vi vet at den Ole som gifter seg med Elen ble født ett sted i Christiania i 1782 / 1783, Men vi vet ikke hvorfor han kom til Fredrikstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.