Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Ønsker opplysninger om Gerd Marie Austad født i Ullensaker ca 1932 og døde i 2-3 års alder. De opplysninger jeg har er at hun ble begravet i Hovin kirke i Ullensaker. Her skal hun angivelig ligge sammen med sine besteforeldre og var ikke påtegnet gravsten. Disse besteforeldre var: Ole Jacob Halvorsen Austad f. 29.6.1861 død 31.3.1923 og Gunnhilde Kristofferdatter Austad født 3.3.1861 og død 9.2.1949.

Takk for raskt svar.

Du ser dødsfallsinnførselen i Ullensaker klokkerbok nr. 4 s. 208 nedenfor.

med vennlig hilsen

Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo

Takk for raskt svar, men kan dere skrive det som står i klokkerboken da det kommer veldig svakt frem om hva der står. På forhånd takk.

Det minatyrbilde som ble vedlagt er fra den mikrofilmskannede utgaven – sidene for døde 1933 vil bli tilgjengelig om ikke svært lenge. Mikrofilmskanningen har noen ganger ført til litt uklare bilder. Jeg er enig med deg i at vi her har litt skrift i tåke. Men siden er fullt leselig, hvis man er tålmodig nok. De miniatyrbildene som legges ved har imidlertid noen funksjonelle svakheter som gjør det vanskelig å forstørre og redigere kontrast. Så jeg legger ved den samme siden i pdf-format. Vi har ellers et eget forum for tyding av skannede arkivsaker.

Med vennlig hilsen

Odd Halvorsen, Statsarkivet i Oslo

a.pdf

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.