Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
KristineAleksandersen

Noen som kjenner til Ole Kiøstølsen g.m Karen Thordsdatter f. ca 1758, fra Buskerud?

Recommended Posts

Ann-Mary Engum

Dåpen til barna deres på tellingen.

 

Kiostel Olsen

Norway, Baptisms, 1634-1927 christening: 14 Jul 1793 , NES, AKERSHUS, NORWAY residence: Nes, Akershus, Norway

  • parents:Ole Kiostelsen, Karie Thorsdr

https://familysearch...M9.1.1/N44J-7Q1

 

 

Anders Olsen

Norway, Baptisms, 1634-1927 birth: 11 Nov 1798 christening: 18 Nov 1798 , NES, AKERSHUS, NORWAY residence: 1798 Nes, Akershus, Norway

  • parents:Ole Kiostolsen, Kari Torsdr

https://familysearch...M9.1.1/N442-KC3

 

VIELSE:

Ole Kiostelsen

Norway, Marriages, 1660-1926 marriage: Oct 1791 , Nes, Akershus, Norway

  • spouse:Karie Thorsdr

Vielsen ,på venstre side.

Kildeinformasjon: Akershus fylke, Nes, Ministerialbok nr. I 4 (1781-1816), Trolovede 1792, Ekteviede 1792, side 128.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...y&idx_side=-135

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...61103030330.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iver Mosvold

VIELSE:

Ole Kiostelsen

Norway, Marriages, 1660-1926 marriage: Oct 1791 , Nes, Akershus, Norway

  • spouse:Karie Thorsdr

Vielsen ,på venstre side.

Kildeinformasjon: Akershus fylke, Nes, Ministerialbok nr. I 4 (1781-1816), Trolovede 1792, Ekteviede 1792, side 128.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...y&idx_side=-135

Permanent bildelenke: http://www.arkivverk...61103030330.jpg

Dette indikerer at brudgommen er fra MØRDRE, mens bruden er fra FOLVELD (der paret, med barn bor i 1801).

 

Og da blir det nærliggende å tro at Ole Kiøstelsens far er Kiøstel Olsen, mens hans mor er Berte Nielsdatter.

Dåpen i Nes 23. sept. 1759: Nr.109: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7651&idx_id=7651&uid=ny&idx_side=-87

 

Av søsken finner jeg:, , Marte døpt 1761, Niels døpt 1764, Mari døpt 1767, Anna døpt 1769, og Niels døpt 1772.

 

IM

PS: Bare vi ikke nå befinner oss i feil fylke!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ann-Mary Engum

Telling 1801 viste at de bodde på Folveld i Næss, Udenæs og Fenstad sogn.Det er vel i Akershus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iver Mosvold

Telling 1801 viste at de bodde på Folveld i Næss, Udenæs og Fenstad sogn.Det er vel i Akershus.

Selvsagt!

- Og jeg gikk jo ut fra NES i Buskerud måtte bero på en feil da du la fram de korrekte dåps-dataene i innlegg 2.

Men når man allerde i tema-tittelen viser til BUSKERUD (Nes i Buskerud - Hallingdal??) - så kunne det vel tenkes at dette har sine årsaker, - og et slumpetreff av navn-kombinasjoner og alder som førte oss til Romerike (Akershus).

MEN MULIGHETEN FOR EN SLIK TILFELDIGHET ER VEL FORSVINNENDE LITEN.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KristineAleksandersen

Her er det jeg som tar helt feil! Beklager så mye!!

 

Det er helt rett at det er i Akershus :) Jeg stokket kortene da jeg la ut innlegget..

Tusen hjertelig takk for hjelpen! Skal sjekke ut alle linker og se nærmere på det i kveld så fort jeg får tid :)

 

Mvh Kristine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.