Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Reidar Oddløkken

The Beatles 50 år

Recommended Posts

Reidar Oddløkken

Hører i radioen i dag at da er det 50-årsdagen for utgivelsen av The Beatles debutalbum "Please please me", og mange av brukerne av dette forumet husker kanskje da disse gutta kom gjennom radioen med denne landeplagen?

Mange er vel daglig innom Liverpool i forbindelse med sin slektsgransking også, for en ser vel stadig vekk at emigrantene som utvandret til Amerika var innom Liverpool som mellomstasjon, så da tåler vel forumet denne "avsporingen" ;)

JanMKeus

Salut Reidar

Takk for dine tanker. De beviser på en måte at slektshistorie er tett forbundet med kulturhistorie.

JanM

gunnar andre myhre

HEIA ROLLING STONES

Gunnar A

Odd Annar Tangen

Var nok ikke fan av verken Beatles eller Stones men er enig med Jan at dette må saluteres.

Men som oppvokst på 60-tallet(født på 50-tallet) har jeg gode minner om Beatles

Når tema er Beatles trenger en ikke applaudere andre grupper. Det minner meg på kommentarfelt i massemedia som bare prøver å provosere.

Stå på Reidar. Du har fantasi og gjør dette forumet fint og være en del av.

V.h.

Odd Annar

Carsten Schanche

Beatlesjakke, lilla/svarte sko og stripete bukser hadde jeg, men langt hår kunne jeg bare glemme. Sånn var det å være sønn av en officer :(

Johan Arthur Hansen

Husker jeg kjøpte Beatles første singelplate - "Love me do" i slutten av 1962!

Mvh. Johan Arthur Hansen

Helge Bjerkevoll

Ja det var tider det. Men ikke så populært i alle kretser da. Husker min unge engelsklærer på realskolen som fnyste av disse oppkomlingene fra Liverpool. Yesterday var "Gjærdeig", og denne "døgnfluen" ville snart være glemt. Ja så feil kan en ta :)

En tur til Liverpool, oppleve Anfield og ta seg en tur i havneområdet og besøke Beatles museet var stort selv for en ikke-Liverpooltilhenger.

Astrid K. Natvig

Guri Malla, som tiden går (trenger egentlig bare å ta en titt i speilet, men....)! Kunne skrevet en bok om mitt "forhold" til the Beatles, som jeg har "elsket" i 50 år nå!

Hvordan jeg lå med øret kllstra inni radioen (radio Lux, of course) utover natta, med lav styrke, sånn at "overmakta" ikke skulle skjønne at jeg hørte på, og det første ordentlige "møtet" med de fire fantastiske seinhøstes 1963 på svensk tv: det var vel Drop in programmet het, if my memory serves me well....

Beatles var alltid nr. 1 for meg, men jeg likte all popmusikk, og var selvfølgelig på Sjølyst 24. juni 1965 da Stones spilte (og fikk øynene opp for Pussycats....).

John Lennon var min favoritt (alle hadde hver sin) og sorgen var stor en desembermorgen i 1980 da Dagbladets krigstyper fortalte meg at John var skutt.

Etter 50 år er det kanskje på tide å bli enig med meg selv om hvilken Beatleslåt jeg liker best? Er det I saw her standig there? Får tenke litt til, men det er en god kandidat....

Astrid

Johan Arthur Hansen

Enig med sistnevnte at det er en god låt og en som får stemningen i været!

Mvh. Johan Arthur Hansen

Reidar Oddløkken

HEIA ROLLING STONES

Gunnar A

Ja ittno galt med dem heller, for all del!

Men det er vel som det ble sagt på radioen i går at da "The Beatles" kom så var det liksom noe nytt i forhold til at stort sett alt innen pop-musikken hadde vært amerikansk fram til da disse 4 guttene fra Liverpool slo i gjennom og skapte sin nye stil.